آرمین: با بدنه اصلاح‌طلبی ارتباط نداریم

اصلاح‌ طلبان در زمینه ارتباط گیری با بدنه اجتماعی خود دچار مشکل بوده و توان اثربخشی بر روی بدنه خود را ندارند.
تصویر آرمین: با بدنه اصلاح‌طلبی ارتباط نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، اظهارات نایب رئیس جبهه اصلاحات نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان در اتخاذ راهبردهای انتخاباتی خود با شکاف روبرو بوده و در زمینه نحوه کنشگری با رویکرد همسویی مواجه نیستند.

محسن آرمین با انتقاد از مطلق گرایی در جریان اصلاحات به تجربه انتخابات ۸۴ اشاره کرده و با بیان اینکه ما نباید فرصت انتخابات ۱۴۰۳ را از دست بدهیم، تصریح می کند:

نباید این فرصت‌ها را از دست بدهیم. ما در سال ۸۴ تمام تلاش خود را کردیم که مردم پای صندوق بیایند و تحلیل این بود که اگر نخبگان و دانشجویان پای صندوق بیایند می‌توانند جامعه را قانع کنند که پای صندوق بیایند. اما نخبگان، دانشجویان و سلبریتی‌ها نیامدند و فکر می‌کردند که «مگر خاتمی چه کرد که بعدی بکند؟ خاتمی که گفت رئیس‌جمهوری تدارکاتچی است.» این مطلق‌گرایی باعث شد فرصت انتخابات از دست برود.

وی اما در ادامه با اشاره به اینکه اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۳ در برابر فرصت دیگری قرار گرفته اند، گفت: ما در برابر فرصت دیگری قرار گرفتیم. آیا باز هم می‌توان گفت چه فایده؟ و با مطرح کردن مطالبات حداکثری فرصت را از دست بدهیم. یا با واقع‌گرایی سیاسی و اجتماعی می‌توان از این فرصت استفاده کرد. این فرصت را نباید از دست داد و تمام ما مسئول هستیم که با این منطق تلاش کنیم هر کسی که تردید دارد را پای صندوق رای بیاوریم.

گفتنی است این اظهارات محسن آرمین بیانگر آن است که:

۱- جبهه اصلاحات در زمینه راهبرد انتخاباتی و کنشگری سیاسی با یک شکاف و وضعیت دوگانه مواجه است، از سویی برخی تاکید دارند که باید سطح مطالبات را در انتخابات افزایش و با طرح موضوعاتی همچون اصلاحات ساختاری به دل مبارزه سیاسی رفت و یا اصولا انتخابات را فراموش کرد.

۲- اما از سوی دیگر برخی دیگر از اصلاح طلبان با تاکید بر توجه به موقعیت و فرصت انتخاباتی تصریح دارند باید با تعدیل برخی مواضع وارد انتخابات شده و پس از پیروزی گام های کوچک اما پایدار را دنبال کرد

شرایط فوق نشان می‌دهد که اصلاح طلبان در زمینه ارتباط گیری با بدنه اجتماعی خود دچار مشکل بوده و توان اثربخشی بر روی بدنه خود را ندارند.

منبع: مشرق

693516