ارسال تسلیحات به اوکراین توسط کره جنوبی

پس از آنکه رئیس‌جمهور روسیه و رهبر کره شمالی یک پیمان دفاعی امضا کردند، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی امروز – پنجشنبه – از بررسی ارسال تسلیحات به اوکراین خبر داد.

تصویر ارسال تسلیحات به اوکراین توسط کره جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی ضمن محکومیت توافق راهبردی جامع میان مسکو و پیونگ‌یانگ، با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد چنین توافقی تحریم‌های سازمان ملل را نقض می‌کند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی گزارش کرد: «دولت کره جنوبی صراحتا تاکید می‌کند که هرگونه همکاری مستقیم یا غیرمستقیمی که به افزایش ظرفیت‌های نظامی کره شمالی کمک کند، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تلقی می‌شود و نیازمند رصد و هم‌چنین تحریم از سوی جامعه بین‌المللی است.»

رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه پس از مذاکرات در پیونگ‌یانگ گفت، معاهده جدیدی که بین کره‌شمالی و روسیه امضا شده است، «کمک متقابل» را در صورت مواجهه هر یک از این کشورها با تجاوز فراهم می‌کند.

پوتین و کیم جونگ اون در این دیدار توافقنامه مشارکت راهبردی جامع را امضا کردند. رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه پیش از سفر به کره‌شمالی، حکم پیمان همکاری استراتژیک با پیونگ‌یانگ را امضا کرده بود.

در ادامه بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی آمده است که چنین توافقی که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است، روابط میان سئول و مسکو را «بدتر خواهد کرد.»

منبع: ایسنا

693408