جزییات حمله جدید روسیه به اوکراین

وزارت دفاع روسیه روز شنبه گزارش داد که نیروهای مسلح این کشور به شماری از تاسیسات انرژی اوکراین که از صنایع دفاعی کی‌یف پشتیبانی می‌کرد، حمله کردند.

تصویر جزییات حمله جدید روسیه به اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از بیانیه ای که از سوی وزارت دفاع روسیه منتشر شد، آورده است: شب گذشته نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در پاسخ به تلاش‌های رژیم کی‌یف برای آسیب رساندن به تأسیسات انرژی روسیه، یک حمله گسترده گروهی با سلاح‌های دقیق دوربرد از هوا و دریا و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین انجام داد.

در این بیانیه آمده است: این حمله تاسیسات انرژی اوکراین را که از عملیات مجتمع نظامی-صنعتی این کشور پشتیبانی می کرد و همچنین انبارهای مهمات و تسلیحات هوانوردی تامین شده توسط کشورهای غربی را هدف قرار داده است.

این وزارتخانه افزود: اهداف حمله محقق شد و تمام اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش داد که در این حمله گسترده یک خودروی جنگی زرهی کانادایی که توسط نیروهای مسلح اوکراین اداره می شد منهدم شد و ۱۴۰ سرباز دشمن کشته شدند.

بنا بر این گزارش، نیروی ارتش اوکراین، چهار خودرو، یک سیستم توپخانه ای هویتزر ۱۵۵ میلی متری FH۷۰ تولید بریتانیا، یک هویتزر ۱۵۵ میلی متری M۱۹۸ ساخت ایالات متحده و یک ایستگاه جنگ الکترونیک Bukovel-AD را از دست داد.

منبع: ایرنا

693584