واکنش سرپرست وزارت خارجه به اظهارات ظریف

سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه در رقابت‌های انتخاباتی نباید از سرمایه‌های سیاست‌های خارجی استفاده کنیم، گفت: ما باید از این گنجینه حفاظت کنیم.
تصویر واکنش سرپرست وزارت خارجه به اظهارات ظریف

به گزارش سایت خبری پرسون، علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به خاطر کاری که صهیونیست ها در دمشق انجام دادند و قرار بر این شدند صهیونیست‌ها تنبیه شوند، آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آنها به هیچ وجه نتوانستند از هیچ ظرفیت بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

وی افزود: همراهی میدان و دیپلماسی یک واقعیت بارز و غیرقابل انکار است که در طول این ۱۰۲۰ روز خدمت به عینه خودش را نشان داد؛ زمانی بحث بود که بین میدان و دیپلماسی فاصله است، در حالی که واقعیت این است که اگر دیپلماسی بدون میدان باشد، دیپلماسی به عنوان یک سخنگاه برای اعلام مواضع تبدیل خواهد شد.

سرپرست وزارت خارجه تأکید کرد: همواره باید میدان و دیپلماسی هم‌افزا و پشتیبان هم باشند و این مساله به طور عینی در موضوعات مختلف در دولت آقای رئیسی و دوره وزارت آقای امیرعبداللهیان تثبیت شد و آثار آن را در عرصه های مختلف دیدیم. اینکه مقاومت در سطح منطقه به یک هنجار در مناسبات منطقه تبدیل شود، هنر دیپلماسی ایرانی بود که توانست آن را در فضای منطقه و مناسبات بین‌المللی نهادینه کند.

باقری تصریح کرد: دستاوردهای دولت آیت‌الله رئیسی و ۱۰۲۰ روز تلاش مستمر و مجاهدت ایشان و آقای امیرعبداللهیان بر همه مشهود است و امیدواریم این دستاوردها به عنوان یک دستاورد ملی در همه مناسبت ها و کارزار انتخابات به عنوان یک سرمایه ملی پاس داشته شوند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نشست سازمان همکاری های آسیایی گفت: ما رئیس این نشست خواهیم بود و تلاش می کنیم ظرفیت کشورهای آسیایی را در همکاری های چندجانبه بسیج کنیم.

منبع: ایرنا

693195