جعفرزاده:

قالیباف باید انصراف دهد/ اصول‌گرایان برای تثبیت وضع موجود هم برنامه ندارند

نماینده ادوار دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی گفت: اصولگراها چون برنامه‌هایشان محدودکننده زندگی مردم بوده و هست، خوف دارند که گزارش بدهند. شما الان ملاحظه می‌کنید مثلا در بحث اینترنت و فضای مجازی و حجاب اصلا جرائت ندارند از طرح‌های خودشان دفاع کنند.
تصویر قالیباف باید انصراف دهد/ اصول‌گرایان برای تثبیت وضع موجود هم برنامه ندارند

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره ارزیابی خود از وضعیت اردوگاه اصول‌گرایان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت: من ترسی را در اصولگراها می‌بینم از اینکه چون برنامه‌هایشان که همه محدودکننده زندگی مردم بوده و هست، خوف دارند که گزارش بدهند. شما الان ملاحظه می‌کنید مثلا در بحث اینترنت و فضای مجازی و حجاب اصلا جرائت ندارند از طرح‌های خودشان دفاع کنند. اصلا وقتی که آقای جلیل دفاع می‌کند، می‌گوید چون قانون هست و نمی‌گوید قانون درست یا غلط است. این یکی از نقاط ضعف اصولگریان است، یعنی نشان می‌دهد که حاضر است به خاطر رای این را بگوید.

چرا اصولگرایان می‌ترسند از برنامه‌هایشان به مردم گزارش بدهند؟

وی افزود: اصول‌گرا یعنی فردی که تحت هر شرایطی بر اصول خودش می‌ایستد ولی این‌ها ضعف، ترس و خوف دارند از بیان واقعیت‌ها و از ریزش رای می‌ترسند. شما ببینید آقای جلیلی چقدر آسمان و ریسمان می‌بافد یا آقای قالیباف یک سوال را جواب نمی‌د‌هد که در این چهار پنج سالی که در مجلس بود، چرا این کارها را نکرده‌ است ایشان که الان از فضا نیامده است. آقای زاکانی گفت، من گوشت توزیع می‌کنم! عیب نیست؟ بعد فردا نان، شیر و مرغ هست، شما رییس‌جمهوری یا توزیع کننده گوشت و غذا هستی!؟ آن هم در این بحث استارت‌آپی، فضای الکترونیک و خدمات استارت‌آپی اصلا گفتن از توزیع گوشت توسط رییس جمهور نشان از اوج عقب‌ماندن از دنیای مدرن است. این آدم نمی‌داند، فضای مارکتینگ به چه شکل هست و این فضای مجازی چطور است و چطور می‌تواند از استارت آپ‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص استفاده کند.

قالیباف طرح‌های خود را از آرشیو مجلس درآورده‌ است

جعفرزاده با بیان اینکه آن‌ها خیلی ترسو حرف می‌زنند، گفت: آن آقا اصلا جرائت ندارد از دوران مدیریت خودش و کارهای مثبتش بگوید یک کلام از این چند سالی که در بنیاد بوده‌ است بگوید. آقای قالیباف توضیح دهد، این طرح‌های خوشگلی که نام می‌برد و از آرشیو مجلس درآورده است، چرا تا حالا اجرا نکرده‌ است.

اصول‌گرایان برای تثبیت وضع موجود هم برنامه ندارند

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا اصول‌گرایان قصد دارند وضع موجود را ادامه دهند، گفت: در گفتن، تثبیت و توسعه وضع موجود هم، این‌ها شک دارند و هیچ برنامه‌ای ندارند که ارائه کنند. این‌ها شریک و بانیان وضع موجود هستند یعنی اول باید بیایند و جواب دهند که چرا در این چند سال گذشته اوضاع اقتصادی این‌ قدر خراب شد. این را نمی‌آیند جواب دهند، اصلا مهم‌ترین سوال همین است که بگویند چرا این‌قدر شرایط کشور خراب شده است و همه شما هم مسئول بودید. آقای جلیلی که خودشان می‌گویند من دولت در سایه بودم یعنی همه کارهای این دولت را من انجام می‌دادم و در آن سهیم هستم بماند که آقای قاضی زاده می‌گوید نخیر ایشان نبوده است.

وی در ادامه مطرح کرد: اینها اصلا برنامه‌ای برای اصلاح ندارند‌. همه این‌ها در دولت بودند، دارای مسئولیت مشترک هستند و در وضعیت خراب کشور سهیم هستند، باید بیایند و پاسخگو باشند. آقایی که می‌گفت در سه سوت، مساله بورس را حل می‌کنم و در حق بورس جنایت شد چرا الان نباید بازخواست شود. شهردار تهران بگوید چرا در پارک‌ها مسجد می‌سازد. این چه کاری است، چرا مردم را عصبانی و ناراحت می‌کند. اصلا نماز خواندن در آن مساجد دچار اشکال است.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که کدام یک از کاندیداهای اصول‌گرا پوششی هستند، گفت: این‌ها اختیاری از خودشان که ندارند. من آقای پورمحمدی و پزشکیان را تفکیک می‌کنم، چهارتای دیگر، هر چهار تا پوشش همدیگر هستند و باید یک جایی پشت این‌ها باشد. قاضی‌زاده و زاکانی صد در صد پوششی هستند. حالا باید ببینیم برای جلیلی چه اتفاقی در مقابل قالیباف می‌افتد.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم کدام طیف جلیلی یا قالیباف در پافشاری برای انصراف از انتخابات پیروز خواهند شد، گفت: فکر می‌کنم قالیباف باید انصراف دهد، چون استقبال طیفی از حزب الهی‌ها از جلیلی بیشتر است. جلیلی آدم سالمی است اما کاردان و کاربلد نیست ولی آقای قالیباف متاسفانه همیشه در مسند بوده و در موردش حرف و حدیث هست و به نظرم قالیباف باید انصراف دهد و آخرین دوره ریاست مجلسش را هم بگذراند.

جعفرزاده در واکنش به اظهارات اخیر مشاور قالیباف که خطاب به کارمندان دولت گفته بود اگر شعور داشتی برای ۲۰ میلیون تومان پشت میز نمی‌نشستی، گفت: این‌ها از رییس‌شان الگو می‌گیرند، آقای قالیباف از بالا به پایین نگاه می‌کند. از کسی که گفته شده تخصص در لوله کردن دارد نباید انتظار بیشتری داشته باشید.

وی تصریح کرد: اگر اصول‌گرایان دست از ناامید کردن و شکستن مردم بردارند، مردم تمایل دارند که پای صندوق رای بیایند. امیدوارم وزارت کشور جدی‌تر در رابطه با توصیه‌های رهبری مبنی بر مشارکت و رقابت، با ایجاد و حفظ امنیت و سلامت انتخابات اقدام کند. وزارت کشور در دوران انتخابات مجلس با جدیت عمل نکرد و امیدوارم که الان جدی‌تر وارد صحنه شود.

منبع: ایلنا

693181