محمود واعظی:

هنوز برای ائتلاف بین نامزدها زود است

واعظی گفت: از نظر منطقی ممکن است آقایان قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی همانند گذشته به گونه دیگری تصمیم بگیرند.
تصویر هنوز برای ائتلاف بین نامزدها زود است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود واعظی، قائم مقام دبیرکل حزب اعتدال و توسعه: قائم مقام دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: از نظر منطقی ممکن است قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی همانند گذشته به گونه دیگری تصمیم بگیرند. اما آنچه که الان بین جلیلی و قالیباف شاهد هستیم، خودشان نمی‌توانند ائتلاف کنند. مگر آنکه در شرایط جدیدی قرار بگیرند یا از آنها خواسته شود.

در ادامه گفتگو محمود واعظی با ایلنا را می‌خوانید:

* محمود واعظی، قائم مقام دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در ارزیابی کاندیداهای مقابل مسعود پزشکیان گفت: به هرحال ۴ نفر از کاندیداها عملا یک فکر و یک نظر بیشتر ندارند. یعنی قالیباف، جلیلی، قاضی‌زاده و زاکانی تقریبا یکی هستند. از دو نفر از آنها که آقای قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی باشند، در نظرسنجی‌ها و مسائلی که وجود دارد اقبالی صورت نگرفته است. آقای پورمحمدی با این دو نفر مقداری متفاوت است.

وی افزود: به نظر آقای پورمحمدی جزو اصولگرایان معتدل است و نکات خوبی هم می‌گوید. ایشان در چارچوب این ۴ نفر افتاده و به دلیل آنکه قبلا کمتر صحبت کرده مقداری حقش ادا نمی‌شود. مقابل این، تفکری که در سه سال گذشته بر قوه‌ اجرایی و کشور حاکم بود، شرایطی به وجود آورده که مردم به دنبال تغییر هستند.

* با توجه به شرایط بسیار بغرنج داخلی و شرایط بسیار سختی که در منطقه و در عرصه بین‌المللی داریم و مسائلی که روابط بانکی‌مان در دنیا وجود دارد؛ FATF، مسأله برجام، تحریم‌ها و مذاکراتی که طی سه سال انجام شده اما موفق نبوده، این انتظار را بین مردم به وجود آورده که باید یک گروه جدید با تفکر دیگر و رویکرد مناسب در سیاست داخلی و خارجی به میدان بیاید. وقتی به این ۶ نفر نگاه می‌کنیم اقبال مردم به جد روی آقای پزشکیان است.

* واعظی در پاسخ به این سوال که با توجه به آنکه آقای پورمحمدی سابقه حضور در دولت روحانی را داشتند، این احتمال وجود دارد که حزب اعتدال و توسعه برای ایجاد ائتلاف به نفع آقای پزشکیان با او وارد گفت‌وگو و مذاکره شود، گفت: در حال حاضر، بحث برای این موضوع به هر دلیلی زود است. چون همه کاندیداها می‌خواهند شانس خود را در مناظره‌ها امتحان کنند. بستگی دارد نظرسنجی‌هایی که بعد از مناظره‌ها انجام می‌شود چه سمت‌وسویی داشته باشد؟ اگر شانس‌ و آمار آنان در نظرسنجی‌ها بالا برود، قطعا کار سخت می‌شود. به همین دلیل الان برای این حرف‌ها بسیار زود است.

* وی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگراها بر سر یک کاندیدا اجماع خواهند کرد، گفت: از نظر منطقی ممکن است آقایان قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی همانند گذشته به گونه دیگری تصمیم بگیرند. اما آنچه که الان بین جلیلی و قالیباف شاهد هستیم، خودشان نمی‌توانند ائئلاف کنند. مگر آنکه در شرایط جدیدی قرار بگیرند یا از آنها خواسته شود.

منبع: ایلنا

693521