پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با پیامک «ثبت‌نام زمین دولتی» هشدار داد

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از مردم با پیام‌های اعطای زمین دولتی هشدار داد.
تصویر پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با پیامک «ثبت‌نام زمین دولتی» هشدار داد

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ کلاهبرداران و سودجویان از هر فرصت و بهانه‌ای برای تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند، در همین راستا نیز طی روزهای اخیر شاهد عنوانی جدید برای کلاهبرداری از سوی این افراد بودیم که البته باز هم بر همان اصول و روش‌های قبلی انجام شده و تنها بهانه و عنوانی متفاوت است. در این روش شاهد ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ثبت نام زمین دولتی هستیم که ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی است.

وی با بیان اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند،گرفتار نشوند، گفت:‌در این روش افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی لینک تحت عنوان ثبت نام زمین دولتی اقدام به وسوسه کردن افراد برای ورود به لینک مندرج در انتهای پیامک کرده و پس از آن کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند. همچنین ممکن است در این روش اطلاعات هویتی افراد نیز مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه باید از بازکردن این پیام‌ها و همچنین ورود به لینک‌های درج شده در این پیام‌ها پرهیز شود، گفت: مردم عزیز هوشیار باشند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی و تماس ها و پیام های ناشناس اعتماد نکنند. حتی اگر این افراد مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات شخصی افراد را در اختیار داشتند بازهم نباید به آنان اعتماد کرد، چرا که هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره شخصی با افراد تماس نمی‌گیرد و برایشان پیامک ارسال نمی‌کند.

منبع: ایسنا

683155