دستگیری متهمی که از طریق همراه بانک جعلی اقدام به برداشت کرده بود

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که از طریق همراه بانک جعلی اقدام به برداشت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از حساب یک شهروند اصفهانی کرده بود.
تصویر دستگیری متهمی که از طریق همراه بانک جعلی اقدام به برداشت کرده بود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی وی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد پس از اینکه شاکی اقدام به دانلود و نصب همراه بانک از یک سایت نامعتبر و ناشناس کرده، متوجه شده این برنامه نه‌تنها هیچ خدمات بانکی ارائه نمی‌کند، بلکه کل موجودی حساب وی به مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال نیز برداشت شده است.

مرتضوی گفت: در راستای احقاق حق این شهروند بزه‌دیده کارشناسان پلیس فتا در سریع‌ترین زمان ممکن با بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی یک متهم را شناسایی که پرونده دراین‌خصوص تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد برای دانلود و نصب همراه بانک موردنیاز خود صرفاً از سایت رسمی بانک مربوطه اقدام کرده و علاوه بر اینکه برنامه‌های کاربردی را از فروشگاه‌های نرم‌افزاری معتبر دریافت می‌کنند حتماً از صحت آدرس وارد شده در هنگام جستجو در مرورگرها اطمینان حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی می‌توانند درصورتی‌که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق شماره 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

منبع: پرسون

729480