خانواده ی کلاهبردار در اصفهان دستگیر شدند

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری پدر و پسری که با ارسال پیامک جعلی با عنوان ابلاغیه سامانه «ثنا» قوه قضائیه، از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.
تصویر خانواده ی کلاهبردار در اصفهان  دستگیر شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب آنها، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شاکیان پس از دریافت پیامک جعلی با عنوان ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، برای مشاهده متن ابلاغیه روی لینک ارسال شده داخل پیامک کلیک می‌کردند که با هدایتشان به درگاه جعلی بانکی و وارد کردن داده‌های کارت، اطلاعات آنها سرقت و حساب‌شان تخلیه می‌شد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: با تحقیقات صورت گرفته، کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری ۲ متهم شامل پدر و پسر کلاهبردار شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پدر و پسر تبهکار پس از دستگیری و روبه‌رو شدن با مستندات، به جرم خود اعتراف و اذعان داشتند که با سوءاستفاده از بی‌دقتی مردم به سرشماره‌ها، اقدام به ارسال پیامک‌ کرده و پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی بانکی و سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کردیم.

سرهنگ مرتضوی تاکبد کرد: ارسال هرگونه پیامک حاوی اطلاعات ابلاغیه قضائی سامانه ثنا و... با شماره تلفن‌های شخصی، شگردی برای کلاهبرداری است، لذا شهروندان باید به سرشماره های پیامک های ارسالی که حاوی لینک‌های هدایت شونده است دقت کنند زیرا ادارات اطلاع رسانی خود را از طریق شماره‌های شخصی انجام نمی‌دهند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی اطللاع دهند.

منبع: پرسون

717328