رکن مهم رعایت تعادل بین کار و زندگی شخصی

حفظ تعادل بین زندگی شخصی و شغل هر فرد یکی از عواملی است که به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند.

تصویر رکن مهم رعایت تعادل بین کار و زندگی شخصی

به گزارش سایت خبری پرسون، یک متخصص در کوئینزلند استرالیا گفت که حفظ تعادل بین کار و زندگی به معنای احساس رضایت و اثربخشی در هر دو زمینه است.

این متخصص می‌گوید: وقتی کسی احساس می‌کند که تعادل بین کار و زندگی را برقرار کرده است، در محل کار بهتر عمل می‌کند و از زندگی خود نیز رضایت بیشتری دارد.

وی افزود: مدیریت کار و زندگی شخصی به این معنا است که مثلا افراد در زمان حضور در منزل وظایف شغلی خود را انجام ندهند یا در صورت لزوم آن را کاهش دهند. همچنین افراد باید مرزهای این دو را مشخص کنند.

افراد برای کاهش استرس و خستگی خود و بازیابی توان جسمی و روانی به زمان کافی نیاز دارند تا از محل کار و وظایف شغلی خود دور باشندوی خاطرنشان کرد: با فناوری‌هایی که امروزه در دسترس ما است و به ما امکان می دهد در هر مکانی و در هر زمان کار کنیم، این مرزها محو شده اند و جدا نگه داشتن این دو را دشوارتر می کند.

قوانین جدیدی در استرالیا اواخر امسال اجرایی می شود و به کارکنان واجد شرایط این حق را می دهد که خارج از ساعات کاری خود از تماس با کارفرما یا شخص ثالث خودداری کنند.

این متخصص گفت این قانون گامی قوی و رو به جلو در شناخت اهمیت داشتن زمان استراحت پس از کار است.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، این متخصص یادآوری می‌کند: افراد برای کاهش استرس و خستگی خود و بازیابی توان جسمی و روانی به زمان کافی نیاز دارند تا از محل کار و وظایف شغلی خود دور باشند.

وی افزود: اگر افراد نتوانند به طور کامل ارتباط خود را با کار قطع کنند، مشکلات سلامتی مزمن جدی و طولانی مدت ممکن است برای آن‌ها ایجاد شود.

به همین دلیل است که مردم باید درک کنند چگونه می توانند تعادل بین کار و زندگی شخصی را مدیریت کنند و مرزهای قوی داشته باشند. خواه دور شدن از میز کار برای صرف ناهار باشد یا آزاد بودن در عصرها و استراحت کردن طی آخر هفته‌ها، بسیار مهم است که همه ما راه‌هایی برای کاهش استرس و استراحت پیدا کنیم.

منبع: ایسنا

683108