تعطیلی پنجشنبه یا شنبه به کجا رسید؟

رییس سازمان اداری و استخدامی در خصوص تعطیلی پنجشنبه یا شنبه،گفت: این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع‌بندی می شود هرچند پیشنهاد ما این بود که این امر در اختیار هیأت وزیران باشد.
تصویر تعطیلی پنجشنبه یا شنبه به کجا رسید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی‌ی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در مورد برگزاری آزمون‌های استخدامی باید بگویم که جمعه این هفته در ۲۶ استان مرحله دوم آزمون شهید زین‌الدین برگزار می‌شود، ۲۱ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند و بیش از ۲ هزار نفر در حوزه‌های زیربنایی و اقتصادی جذب می‌شوند.

وی افزود: ۵ مرداد نیز آزمون فراگیر استخدامی برگزار می‌شود که از سال گذشته برنامه‌ریزی شده است. چون بنای دولت و تدبیر رئیس جمهور شهید این بود که عدالت در جذب داشته باشیم و هرکسی در هر جای کشور توانمندی دارد، برای استخدام در دستگاه‌های دولتی در آزمون شرکت کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در خصوص تعداد افرادی که در این آزمون جذب می‌شوند اعلام کرد: تا الان برای جذب ۱۰ هزار نفر در این آزمون توانستیم با دستگاه‌ها به توافق برسیم.

لطیفی دستور رئیس جمهور در مورد پرداخت عادلانه که جز آخرین مصوبات با حضور ایشان در هیأت وزیران بود اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس افرادی که در هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی هستند، یا در شرکت‌هایی که دولت در آنها سهم دارد به عنوان نماینده حضور دارند، باید سقف حقوق مندرج در قانون را رعایت کنند.

وی درباره تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، تصریح کرد: قرار شد این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع‌بندی شود و آن‌ها اعلام کنند، پیشنهاد ما این بود که این امر در اختیار هیأت وزیران باشد.

معاون سازمان اداری و استخدامی افزود: هم‌چنین در مورد عدم رعایت تغییر ساعات آغاز به کار دستگاه‌های دولتی اضافه کرد: این امر تخلف است. در تهران حدود ۵ هزار واحد اداری داریم که کنتور برق دارند، وزارت نیرو مکلف است بازرسی داشته باشد. پیشنهاد خودشان این بود که به خاطر تنظیم برق در این ایام ساعت را تغییر دهند. مردم به وزارت نیرو تخلفات را گزارش کنند و وزارت نیرو مسئول پیگیری این تخلفات است.

منبع: مهر

682369

نظرات شما ( 5 نظر )

محمدهادی |
دوشنبه 1 مرداد 140311:20
از جناب آقای دکتر میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خواهشمندیم با پیگیری مکرر لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص افزایش تعطیلات آخر هفته کارمندان دولت، شعار اصلی شهید رئیسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یعنی مبارز با تبعیض و بی عدالتی، تحقق یابد. تبعیض بین کارمندان مستقر در تهران و برخورداری آنان از تعطیلات پنجشنبه ها و عدم تعطیلی کارمندان شهرستان ها، تبعیضی است که هیچ توجیهی ندارد و باعث نارضایتی شغلی بخش زیادی از کارمندان دولت شده است. سوء تفاهمات مطرح شده از سوی عده ای ناآگاه باعث شد این مصوبه در دور قبل مجلس به نتیجه نرسد هم اکنون از جنابعالی تقاضا داریم در پیگیری یادگاری شهید رئیسی یعنی عدالت اداری موفق باشید. باتشکر
علی |
دوشنبه 1 مرداد 140311:13
تبعات فاجعه بار مخالفت با تعطیلی شنبه ها: چون موضوع تعطیلی شنبه ها بر اساس بررسی های دقیق متخصصان سازمان اداری و استخدامی کشور، اعضای هیات دولت، مراجع عظام تقلید(آیت الله گرگانی و آیت الله جوادی آملی)، رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و کمیسیون اجتماعی مجلس، تایید شده و با 136 رای موافق با اکثریت قاطع در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده است مخالفت با مصوبه نمایندگان ملت باعث مشکلات ذیل می گردد : 1- باعث بی اعتبار شدن و کاهش حیثیت مجلس می شود 2-از آنجا که کارمندان مستقر در تهران بجای شنبه ها، پنجشنبه ها تعطیل هستند این مساله موجب تبعیض و بی عدالتی نسبت به کارمندان شهرستانی و نارضایتی از حذف 53 روز از تعطیلات آنها (53 هفته در سال) می شود بطوریکه در طی 30 سال کارمندان تهرانی 4 سال کمتر کار خواهند کرد. 3- افزایش انزوای اقتصادی و کاهش تعاملات بین المللی کشور را موجب می گردد 4-باعث هزینه تراشی برای دولت شده و مانع کاهش یک ششم از هزینه های آب، برق، تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارکنان مستقر در تهران می شود 5- فرصت تعاملات بیشتر اعضای خانواده و تحکیم بنیاد خانواده و فرزند آوری را کاهش می دهد6- باعت توهین و ناراحتی هموطنان کلیمی و یهودیان کل جهان می شود. 7- به رژیم صهیونیستی بهانه می بخشد که ایران نه بخاطر مساله فلسطین بلکه اساسا با یهودیت و دین پیامبر اولوالعزم حضرت موسی کلیم الله (ع) ضدیت دارد 8-تعصب دینی و یهودستیزی، اسلام ستیزی را در کل جهان افزایش می دهد. 9- باعث کاهش هماهنگی ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود. اینکه مصوبه ای بعد از حدود دوسال بررسی به تایید 136نفر نماینده مجلس، 30 نفر عضو هیات دولت و دو نفر مرجع تقلید(آیت الله جوادی آملی و آیت الله گرگانی) برسد و ناگهان رها شود مثل به توپ بستن مجلس در زمان محمد علی شاه قاجار است.
محمد مهدی |
دوشنبه 1 مرداد 140311:12
دلایل اولویت دار بودن و مزایای افزایش تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت :1- افزایش تعطیلات پایان هفته از آنجا که توسط 136 نفر از نمایندگان ملت به تصویب رسیده مخالفت با آن باعث بی اعتبار شدن مجلس و کاهش مشارکت در انتخابات آینده می شود. 2-از آنجا که کارمندان مستقر در تهران هم اکنون پنجشنبه ها تعطیل هستند مخالفت با افزایش تعطیلی هفتگی کارمندان دولت، موجب تبعیض و بی عدالتی علیه کارمندان مستقر در شهرستان ها می شود.3- تعطلات دو روز پایان هفته باعث وحدت رویه در تعطیلات واحد های ستادی و واحدهای شهرستانی شده و افزایش هماهنگی آنها را موجب می گردد.4- کارمندان تهرانی به دلیل بهره مندی از تعطیلی پنجشنبه ها، در طی سال، 53 روز بیشتر از کارمندان شهرستانی از تعطیلات رسمی برخوردارند این مساله باعث نارضایتی شدید کارمندان شهرستانی و احساس تبعیض، کاهش انگیزه شغلی و کاهش بهره وری آنان می شود. 5- افزایش تعطیلی هفتگی کارمندان باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می گردد. 6-باعث کاهش یک ششم از هزینه های تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارکنان مستقر در تهران می شود 7- فرصت تعاملات بیشتر اعضای خانواده و تحکیم بنیاد خانواده را افزایش می دهد. 8- تعطیلات دو روز در پایان هفته فرصت لازم برای رفع خستگی جسمی و ذهنی کارمندان و آمادگی بیشتر آنها برای انجام وظایف شغلی در هفته آتی را فراهم می آورد و بطور غیر مستقیم موجب افزایش به بهره وری می گردد. 9- از 195 کشور دنیا فقط 2 کشور یعنی جیبوتی و ایران تعطلات هفتگی شان یک روز می باشد به نظر می رسد افزایش تعطیلات پایان هفته، موجب افزایش بهره وری کارکنان دولت مخصوصا کارکنان زن شود.10- حضور فیزیکی در محیط کار چندان مهم نیست آنچه مهم هست آمادگی ذهنی و خلاقیت برای انجام کار درست است نه نمایش کار کردن یا خرابکاری، فرق ایران با کشورهای توسعه یافته که بعضا تا سه روز در هفته تعطیل هستند همین است.
منطقی |
دوشنبه 1 مرداد 140311:10
چه چیزی بیشتر از حفظ حیثیت و اعتبار مجلس و مبارزه با بی عدالتی و تبعیض، اولویت دارد؟ اینکه مساله افزایش تعطیلات پایان هفته حدود دو سال است که توسط دولت و مجلس پیگیری میشود و وقت و هزینه زیادی برای بررسی این موضوع اختصاص یافته نشان دهنده اولویت بالای آن می باشد. اینکه 136 نفر نماینده مجلس، 30 نفر عضو هیات دولت و دو نفر مرجع تقلید(آیت الله جوادی آملی و آیت الله گرگانی) به این مساله پرداخته اند نشان دهنده اهمیت و اولویت بالای افزایش تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت است. با توجه به سوابق شغلی رئیس جمهور شهید آیت اله رئیسی در قوه قضائیه، مهمترین اصل در برنامه های ایشان، عدالت محوری بود عدالت اداری نیز یک جنبه از عدالت است. آیا پس از شهادت ایشان، برنامه های آن شهید برای برقراری عدالت و رفع تبعیض بین کارمندان تهرانی و شهرستانی نیز به فنا رفت؟؟؟ طبق کدام منطق، وقتی تهران که مرکز مبالات اقتصادی کشور است پنجشنبه تعطیل باشد مشکلی نیست ولی اگر شهرستانی ها پنجشنبه تعطیل باشند به اقتصاد کشور صدمه وارد می شود؟!!! آیا اولویت مجلس مبارزه با بی عدالتی، حذف قوانین ناعادلانه و حفظ امیدواری مردم به عملکرد مجلس نیست؟؟؟ آیا احیای حیثیت مجلس و پیگیری برنامه آن شهید برای برقراری عدالت اداری را در اولویت نمی دانند؟؟؟
محمد |
دوشنبه 1 مرداد 140311:09
لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص افزایش تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت در حدود دو سال توسط دولت و مجلس و تشکل های مختلف اقتصادی مورد بررسی جامع قرار گرفت اما علی رغم آنکه این لایحه پانزده سال هست که در تهران در حال اجرا است ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده دلیل آن کدامیک از گزینه های زیر میتواند باشد: الف- متخصصان سازمان اداری و استخدامی کشور از تعهد یا دانش تخصصی لازم برخوردار نمی باشند؟ ب- معاونت حقوقی ریاست جمهوری در بررسی لاحیه فوق، از کفایت لازم برخودار نبوده است؟ پ- هیات دولت در فهم و تشخیص موضوعات مهم و راه حل آنها از توانایی کافی برخوردار نیست؟ ج- رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی از دانش حقوقی، فقهی و آگاهی لازم در این موضوع برخوردار نبوده اند؟ د- اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از تعهد و تخصص لازم برخودار نیستند؟ ر- شصت و سه درصد از نمایندگان مجلس موافق با این طرح، به لحاظ عقیدتی و دانشی واجد صلاحیت نیستند؟ و- شورای نگهبان تحت تاثیر توهم و نظر شخصی برخی افراد بی ربط در خصوص طرح مذکور بی طرفانه قضاوت نکرده است؟