پاسخ مقاومت حماس به طرح آتش‌بس

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی پاسخ مقاومت به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا را تحویل نخست وزیر قطر دادند.

تصویر پاسخ مقاومت حماس به طرح آتش‌بس

به گزارش سایت خبری پرسون، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی پاسخ مقاومت به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا را تحویل نخست وزیر قطر دادند.

به نوشته الجزیره، پاسخ ارائه شده مقاومت فلسطین، شامل اصلاحاتی در مورد طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی است تا این طرح آتش‌بس در غزه را نیز شامل شود.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از اصلاحات صورت گرفته، خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه از جمله گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا است.

وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد قطر و مصر پاسخ حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس را دریافت کردند.

همزمان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کردند که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی در راس هیئتی از این دو جنبش پاسخ گروه‌های مقاومت به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس و مبادله اسرا را در دیدار با نخست وزیر قطر تحویل وی داده و آن را برای برادران مصری نیز ارسال کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: در پاسخ گروه‌های مقاومت منافع ملت فلسطین، ضرورت توقف کامل جنگ و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه در اولویت قرار گرفته است.

در ادامه بیانیه آمده که هیئت فلسطینی با تکیه بر احساس مسئولیت ملی، آمادگی خود را برای تعامل مثبت برای دستیابی به توافقی که به پایان این جنگ منجر شود، اعلام می‌کند.

منبع: ایسنا

682241