سعید جلیلی در برنامه «با مردم»:

مردم شهادت رئیس جمهور خدمتگزار را به حماسه تبدیل کردند

سعید جلیلی گفت: شما مردم، شهادت رئیس جمهور صادق و خدمتگزار را به حماسه تبدیل کردید و در ۴۵ سال گذشته بارها و بارها نشان دادید، بیرون کشیدن فرصت‌ها از دل تهدیدها هنر شماست.

تصویر مردم شهادت رئیس جمهور خدمتگزار را به حماسه تبدیل کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید جلیلی سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «با مردم» از حماسه حضور مردم در تشییع تاریخی رئیس‌جمهور شهید و جمعی از شهدای خدمت قدردانی کرد و گفت: شما مردم، شهادت رئیس جمهور صادق و خدمتگزار را به حماسه تبدیل کردید و در ۴۵ سال گذشته بارها و بارها نشان دادید، بیرون کشیدن فرصت‌ها از دل تهدیدها هنر شماست.

وی حضور مردم در صحنه انتخابات را مغتنم شمرد و با بیان اینکه امروزدر آستانۀ یک تصمیم سرنوشت ساز قرار داریم، تصریح کرد: ان‌شاالله با حضور پرشور و کم نظیر مردم در این انتخابات رقابتی؛ جهان دوباره جلوە درخشان دیگری از حماسه جمهوریت را در ایران اسلامی و انقلابی خواهد دید. به کوری چشم دشمنان این جمهوری گام بلندی، رو به آیندە درخشان و تمدن ساز خود برخواهد داشت و اقتدار و عزت کشور در فضای بین المللی به اوج خواهد رسید.

یک فرصت تاریخی پیش رو داریم

این نامزد انتخابات با بیان این‌که «در یک بزنگاه تاریخی قرار داریم»، تصریح کرد: امروز یک فرصت تاریخی پیش روی خود داریم. مطالعۀ دو روند به ما نشان میدهد که ما در یک بزنگاه تاریخی هستیم؛ روند تحولات جهان، روند پیشرفت‌های مردم ایران را نشان میدهد.

جلیلی با بیان این‌که «امروز، یک جهان فرصت پیش روی ما قرار دارد»، خاطر نشان کرد: این فرصت ها میتواند ایران را جهش دهد.عرصه، عرصۀ درنگ و تعارف نیست. این فرصت ها باید به قدرت و پیشرفت و تعالی ملت تبدیل شود. نباید این فرصت تاریخی را از دست داد. اول از همه باید این فرصت ها را شناخت و برای استفادۀ حداکثری از آن برنامه ریزی کرد تا نه تنها مشکلات کشور حل شود، بلکه به پیشرفتی دست یابیم که در تراز شایستگی های مردم ایران باشد و این جز با ایفای نقش همه مردم و استفاده از ظرفیت همگان ممکن نخواهد شد.

با مطالعۀ شب امتحانی نمی‌توان در بزنگاه تاریخی، تصمیم درست گرفت

وی تحقق این امر را مستلزم نقشۀ راه و برنامه دانست و بیان کرد: برنامه تدوین شده باید بر پایه مطالعات عمیق و با استفاده از تجربه های علمی و عملی باشد و به درکی عمیق از ریشه های مسائل کشور رسیده باشد همچنین این برنامه باید به راهکارهای حساب شده ای دست یافته باشد و سالها روندهای جهانی را با بینشی عمیق دنبال کرده باشد و از دستاوردهای مردم ایران آگاهی داشته باشد، با مطالعۀ شب امتحانی نمیشود در این بزنگاه تاریخی، تصمیم درست گرفت.

جلیلی با اشاره به گفتمان دولت سایه اذعان کرد: در یازده سال گذشته عمده وقت من و صدها نفر از همراهانم در گفتمان دولت سایه، بر شناخت مسائل کشور و راه حل آن ها متمرکز بود. کمتر وقت داشتم تا در جلسات محفلی و گعده های سیاسی شرکت کنم؛ البته این موجب گلایۀ برخی دوستان هم شد. تلاش کردم ذهنم را به روی حاشیه ها و لابی ها و جلسات کم مایۀ سیاسی ببندم و در عوض، درهای دفترم را به روی صدها کارشناس و متخصص و مدیر و دانشمند و فعال اجتماعی و دانشگاهی و ... باز کنم، کسانی که از ماندن پشت لابی های خسارت بار سیاسی و مناسبات جناحی خسته شده بودند.

این نامزد انتخابات از تشکیل ده ها کارگروه تخصصی با حضور سلایق مختلف در دولت سایه خبر داد و گفت: ده ها کارگروه تخصصی برای رصد مشکلات کشور و طراحی راه حل های جدید تحت عنوان گفتمان دولت سایه تشکیل دادیم. تعداد مدیران و کارشناسانی که با ما همکاری کردند به بیش از هزار نفر رسید. در فهرست طولانی و پرشمار همکاران ما در دولت سایه، همه نوع سلیقه سیاسی در همۀ سطوح کارشناسی از مدیران عالی دولت های گوناگون تا مدیران میانی و کارشناسان حضور داشتند.

وی شاخصه، توانمندی و سلایق این مدیران را اینگونه توصیف کرد: مدیران میانی موسوم به اصلاح طلب، متخصصان و کارشناسان موسوم به اصولگرا؛ عناصر نظریه پرداز، نیروهای راهبردگذار، مدیران پرتجربه اجرایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و کشاورزی و نظامی و امنیتی و اجتماعی و فرهنگی، پیران پیش کسوت موسفید و نخبگان جوان پرانرژی و خلاق از جمله این مدیران هستند. در این مدت هزاران جلسه عمدتا نه با دوستان سیاست زده، که با اصناف گوناگون نخبگان و توده های مردم برگزار کردم.

جلیلی دیدار با کارگران هپکو، کوله بران بانه، صیفی کاران آبدان بوشهر، کشاورزان کریم آباد رشتخوار، شرکت های دانش بنیان در نیشابور، فعالان اقتصادی در چابهار را از جمله ملاقات‌های خود با اقشار و اصناف مختلف برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار فعالسازی این ستاد چابک و کم هزینه ولی پرکار، بیش از ۱۴۰ بار به نقاط مختلف کشور سفر کردم و از نزدیک و در دل میدان با مشکلات اقشار و اصناف مختلف آشنا شدم.

رییس جمهور بعدی حتی یک روز فرصت تردید و تاخیرندارد

این نامزد انتخابات با تاکید بر این جمله که «رییس جمهور بعدی حتی یک روز هم فرصت تأمل و تردید و تاخیر قبل از شروع دولت ندارد»، اظهار کرد: به اتکای سال‌ها بررسی و آمادگی، حتی یک روز را از دست نخواهیم داد، بلکه از آنجایی که سال‌ها مسائل کشور را سایه به سایه با کمک کارشناسان با تجربه، دقیق و مستمر پیگیری کردیم، از همان فردای انتخابات کار را شروع خواهیم کرد؛ با تصمیمات نقطه زن و راهبردی و البته اولویت دار و نه تصمیم‌های فرعی و نمایشی.

وی از آماده‌سازی ده‌ها دستور و فرمان اجرایی حساب شده خبر داد» و بیان کرد: این دستورات و فرمان ها از روز اول قابلیت پیگیری و اجرا دارد و آماده ایم تا با جدیت به نفع مردم پیاده کنیم.

دوری از تأخیر و تعجیل های نادرست، لازمۀ رئیس جمهور شدن

جلیلی در پاسخ به این پرسش که ریاست جمهوری چه هست چه نیست؟ مقام ریاست جمهوری، را جایگاه تشخیص و تصمیم دانست و گفت: مقام اجرا به معنی پیمانکاری نیست. ریاست جمهوری، جایگاه تشخیص و تصمیم است. دوری از تردید و تأخیر و تعجیل های نادرست، لازمۀ این جایگاه است.

دولتی که صدها اولویت داره، یعنی هیچ اولویتی ندارد

این نامزد انتخابات اولویت بخشیدن به ایده ها و راهکار ها را ضروری برشمرد و بیان کرد: مسائل کشور راه حل های آماده دارد. اما محال است ایده و راهکاری بدون اینکه تبدیل به اولویت و دستور کار سیاستمدار شود، به عرصه تحقق راه یابد. دولتی که صدها اولویت داره، یعنی هیچ اولویتی ندارد.

جلیلی بیان کرد: ادعا می کنم و بسیاری به این شهادت می‌دهند که به تصویر جامع، درک دقیق و تحلیل عمیقی از مسائل کشور رسیده ایم و با جمع بندی های کارشناسی و راهبردی، برنامه های حساب شده ای معتنابهی تهیه کردیم که نه محصول یک تکاپوی عجولانۀ چندروزه یا چندماهه،که حاصل یک فرآیند روشمند کارشناسی و تجربی حداقل ۱۱ ساله است.من در تمام این سالها تلاش کردم به جوانانی که علاقمند به کار سیاسی هستند الگوی متفاوتی از کنش سیاسی ارائه کنم که بدانند کار سیاسی فقط به معنای جابجا شدن در جلسات و محافل و باندهای سیاسی و جناحی نیست و سیاست ورزی درست یعنی متمرکز شدن روی مسائل واقعی، پرهیز از کارهای نمایشی و فرمایشی و کار تخصصی درست ذیل چتر معرفتی و راهبردی صحیح. خوشحالم که گفتمان دولت سایه تا حدی توانست این الگوی متفاوت را آشکار کند.

وی نگرانی در هدر رفت ظرفیت‌ها را عاملی مهم برشمرد و گفت: به عنوان کسی که سالها هم با سیاست خارجی درگیر بودم و هم با سیاست داخلی، معتقدم بیشتر از اینکه نگران «تهدید»های داخلی و خارجی باشیم، باید نگران استفاده نکردن و هدر دادن فرصت ها و ظرفیت های کشور باشیم. ما امروز در یک فرصت تاریخی بزرگ هستیم. «هر» ملتی که از فرصت های تاریخی غفلت کرد، از مسیر پیشرفت عقب ماند. تدبیر یعنی باید فرصت های فرهنگی، تاریخی، منطقه ای، اقتصادی، علم و فنآوری را از قبل شناخت و اولویت بندی و برنامه ریزی کرد تا با اشراف کامل اجرایی کنیم.

این نامزد انتخابات تصریح کرد: با همین پشتوانه، در بزنگاه های تصمیم گیری، دولت سایه تلاش کرد با تصمیم سازی‌های کاملا تخصصی، و ناظر به منافع ملی، دولت ها را با هر گرایشی یاری کند. ده ها نامه کارشناسی در مورد راه حل مسائل کشور به عالیترین مراجع تصمیم گیری از رهبر معظم انقلاب تا روسای محترم جمهور و روسای قوای دیگر ارسال شد. یادی کنم از برادر عزیزمان رئیس جمهور شهید و محبوب ملت، که با دلسوزی، از هریک از این نامه ها با اخلاص استقبال می‌کرد، ارجاع می‌داد و پیگیری کرد که مجموعه ای از دستورهای شهید رئیسی روی این پیشنهادها به اطلاع شما خواهد رسید.

جلیلی با اشاره به اقدامات دولت سایه در ارائه راهکارهایی برای فروش نفت به دولت شهید رئیسی یادآور شد: قبل از شهید رییسی ادعا می شد نمی توانیم نفت را بفروشیم، ما در دولت سایه راهکارهای فروش نفت در همان شرایط را تهیه کردیم، به دولت وقت دادیم و در همان دولت، فروش نفت شروع شد. کار در دوره شهید رییسی جدی گرفته شد و تکمیل شد و به جایی رسید که فروش ما به بیش از ۱ و نیم میلیون بشکه در روز رسید.

چهار سرفصل اصلی را سرلوحۀ دولت خودم قرار دادم

وی تاکید کرد: درک ما از شرایط کشور ما را به این اولویت‌ها رساند. چهار سرفصل اصلی را سرلوحۀ دولت خودم قرار دادم. به عنوان اولویت آن‌ها را پیگیری جدی خواهم کرد.

انضباط مالی اصلی ترین اولویت های رئیس جمهور آینده

این نامزد انتخابات انضباط مالی را یکی از اصلی‌ترین اولویت های رئیس جمهور آینده دانست و گفت: براساس جمع بندی که بر پایه مطالعه نسبتا گسترده راجع به مالیه ایران ازمشروطه تا امروز داشتم انضباط مالی را امری مهم تلقی می‌کنم. سی سال پیش من رئیس بازرسی وزارت خارجه بودم. بعدها در جایگاه معاون وزیرو بعد هم دبیر شورای عالی امنیت ملی دقیقا این را تجربه کردم و به این نتیجه رسیدم که تا انضباط مالی محقق نشود اکثر بخش‌های دولت مختل خواهد شد.

جلیلی انضباط مالی را اینگونه توصیف کرد: انضباط مالی یعنی چه؟ در تعبیر محاوره ای یعنی حساب_کتاب! شما یک منبع آب دارید. قرار است این منبع با یک شبکه لوله کشی به باغچه های تشنه برسد. اگر لوله ها و شلنگ هایی که قرار است بودجه کشور را به مصارف ضروری برسانند سوراخ باشند و نشتی داشته باشند شما هر چقدر هم که منبع را پرآب کنید باز تشنگی باغچه ها برطرف نخواهد شد. نفت ۲۰ دلار است مشکلات هست، ۷۰ دلار می‌شود مشکلات هست، ۱۳۰ دلار میشود باز هم مشکل هست. اشکال کجاست؟

وی در همین راستا به ذکر دو مثال برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و تاثیر آن بر انضباط مالی پرداخت و ادامه داد: یکی دو نمونه از این نشتی های بی رسیدگی را مثال میزنم که ببینید تحقق انضباط مالی چه تاثیرات بزرگی میتواند داشته باشد. اولین نمونه مسئله میترینگ است. ما سالانه چند میلیارد دلار نشتی و پرتی در تولید و فروش نفت و گاز داریم. چند میلیارد دلار!! چطور دولتی که حساب درآمدهای خود را بطور دقیق نداشته باشد می‌تواند برای مخارج کشور برنامه ریزی کند؟شما باید اول لوله و آخر لوله انتقال نفت را اندازه بگیرید که همان قدر که وارد لوله میشود خروجی داشته باشد. وگرنه چند درصد از نفت که وارد لوله میشود به خروجی خودش نمیرسد! اصطلاح فنی اش میترینگ است. یعنی اندازه گیری و حساب کتاب پیداکردن. با یک تدبیر حساب شده میشود سالانه از هرز رفتن میلیاردها دلار جلوگیری کرد.

این نامزد انتخابات با اشاره به هدر رفت منابع در حوزه نفت و فراورده های نفتی، تاکید کرد: به خاطر نداشتن اشراف و انضباط، سالانه حدود ۷ میلیارد دلار هدر رفت منابع داریم! دولت نمی داند دقیقا چه میزان نفت تولید و توزیع شده و فروش رفته است. برخی می گویند پرتی در حدود ۴ درصد طبیعی است!!! این یعنی حدود ۷ میلیارد دلار در سال! آیا این عدد طبیعی است!؟ چرا برای دیگر کشورها طبیعی نیست؟ با هزینه ای حدود یک میلیارد دلار، در ظرف چند ماه سالی ۷ میلیارد دلار به منابع دولت اضافه می شود. البته بعد از تلاشهای زیاد در دولت سایه، این موضوع در برنامه هفتم درج شد و باید به سرانجام برسد.

انضباط مالی در طی سال‌های مختلف جدی گرفته نشده بود

جلیلی از اولویت قراردادن انضباط مالی در دولت خود خبر داد و بیان کرد: اگر انضباط مالی در «اولویت»، تکرار میکنم «در اولویت» دولت قرار بگیرد برکات بسیار بزرگی به دنبال خواهد داشت. و من این را اولویت جدی دولت خودم قرار خواهم داد. اگرچه مخالفت ها و سروصدای زیادی را ایجاد خواهد کرد اما مزه آن را همه مردم خواهند چشید. در دولت سایه درباره فهرست اولویت های انضباط مالی کارکرده ایم و برنامه مشخص داریم.

دولت باید به جریان پول در کشورمشرف باشد

وی اشراف دولت به جریان پول در کشور را امری ضروری تلقی کرد و گفت: یکی از راه های منضبط کردن دولت، اشراف دولت به جریان ریال در کشور و ایجاد انضباط بانکی است.

مشارکت مردم در پیشرفت کشور سرفصل مهم دولت جلیلی

وی ادامه داد: دومین سرفصل مهمی که در همه بخش‌ها آن را با جدیت پیگیری خواهم کرد مشارکت فراگیر و همه جانبه همه احاد و اقشار مردم در پیشرفت کشور است. وقتی از مردم حرف می‌زنیم منظورمان از تخصصی‌ترین فضاها تا توده‌ای‌ترین میدان‌هاست. صدها دانشکده در کشور داریم که کارشان برگزاری کلاس و امتحان گرفتن است. سهم این‌ها از ارزآوری در مملکت چیست؟ نقش دانشگاه در نوشتن برنامه توسعه چیست؟ نقش دانشگاه در جهش اقتصادی، رشد اقتصادی هشت درصد یا گسترش صادرات کشور چیست؟ چه ماموریتی برای دانشگاه تعریف شده تا پیوندهای اجتماعی را محکم کند، تا مرزهای فرهنگی ما را گسترش دهد؟این در حالی است که دانشگاه‌های ما این قابلیت را دارند و همه باید ماموریت پیدا کنند تا در مسیر پیشرفت کشور نقش داشته باشند.

نقش دانشگاه‌ها در پیشرفت کشور

جلیلی با اشاره به برنامه‌های خود برای نقش دانشگاه‌ها در پیشرفت کشور بیان کرد: در دولت ما از نیمسال اول سال تحصیلی بعد هر دانشگاهی این ماموریت را بر دوش خود میبیند و نقش تعریف شده خود در نقشه پیشرفت کشوررا با همت خودش و ذیل اسناد بالادستی پیدا می‌کند. و باز تاکید می‌کنم استفاده از همه این فرصت‌ها نیاز به مشارکت مردم دارد. مشارکت مردم هم - توجه کنید که- یک رهنمود نیست. باید برای این هم مدل داشت. برای هر گروه از مردم.

جلیلی گفت: نمونه دوم از نقش‌آفرینی مردم، همین پول‌هایی است که مردم از ترس از بین رفتن ارزش ان، طلا و سکه و دلار خریداری میکنند البته این وسط راهزن هایی هم هستند که برای کلاهبرداری از مردم کمین کرده اند. من یادم هست در یک شهر محروم سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان، از مردم آن شهر کلاهبرداری شد. اگر طرحهای قرص و محکمی از سمت دولت طراحی و عملیاتی شود که سوددهی خوبی داشته باشد، این پولها به سمت این طرح ها میرود.

وی در همین راستا ادامه داد: پولهای خرد مردم میتواند کارهای بزرگ انجام دهد، دولت می خواهد پروژه های عمرانی به نفع مردم انجام دهد ولی هزینه آن را ندارد از سویی دیگر مردم می خواهند سرمایه های خود را حفظ کنند، ولی زمینه در اختیار آنها نیست.

به تصمیم های نقطه زن نیاز داریم

وی با بیان این‌که «به تصمیم‌های نقطه زن نیاز داریم»، خاطرنشان کرد: در لحظه ای که نظم دنیا و منطقه غرب آسیا در حال تغییراست، ما بیش از هر لحظه دیگری به «تصمیم های نقطه زن» نیاز داریم در غیر این صورت از سایر کشورها چند دهه عقب خواهیم ماند.

این نامزد انتخابات با اشاره به نمونه‌هایی از این فرصت‌ها که برای تولید ثروت و جهش اقتصادی پیش روی کشور قرار دارد، گفت: اقتصاد دریامحور یکی از این موضوعات است. بسیاری از کشورهای دنیا که سواحلی کمتر از ایران و موقعیت دریایی ضعیف تر از ما دارند چندین برابر ما از برکات دریا منتفع می شوند.

وی توسعه اقتصاد دریامحور را از اولویت های دولت خود برشمرد و بیان کرد: دریا امروز منبعی سرشار برای تولید ثروت و نقش‌آفرینی در تحولات جدید بینالمللی است. بسیاری از مسایل اقتصادی کشور را می‌توان زیر چتر اقتصاد دریا سامان داد. از تولید آبزیان گرفته تا ساخت و تعمیر کشتی‌های باری و مسافری.

نقش روستا ها در پیشرفت و صادرات کشور

جلیلی با اشاره به پایه گذاری جهش اقتصادی روستاها گفت: بارها گفته ام هر روستا یک واحد حیاتی برای پیشرفت کشوراست. ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم. در این سال‌ها به روستاهایی که می‌توانند الگوی سایر روستاها در کشور باشند رفته ام. هر روستا به نحوی میتواند یک نقشی مهم و متمایز در پیشرفت و جهش کشور و حتی صادرات داشته باشد. به شرطی که طرح و نقشه وجود داشته باشد که در دولت من به این امر توجه خواهد شد.

اجازه نخواهم داد نگاههای جزیی نگر مانع تصمیم‌های راهبردی شود

وی با اشاره به فرصت های اقتصادی در فضای بین الملل گفت: فرجام تولید، صادرات است. باید بازارهای منطقه و جهان دسترسی داشته باشیم پس تعامل سازنده با اکثر کشورها نیاز است. می توان با 200 کشور دنیا روابط را توسعه داد. زمانی می گفتند گشایش ایجاد شده است صادرات ما به افغانستان دو برابر کشورهای اروپایی بود. زمانی فقط با سه چهار کشور ارتباط گرفته شد که دشمن ما بودند. در سه سال گذشته نفت ما فروخته شد و بسیاری از کشورها می کویند می خواهند روابط راهبردی با ایران داشته باشند. اجازه نمی دهم نگاه های جزئی مانعی برای همکاری های پرسود برای کشور باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا میگوییم در یک فرصت تاریخی هستیم، تشریح کرد: شناخت جهان، و شناخت این فرصتها، فقط شناخت روندهای سیاسی نیست. یه گام عمیق تر باید نگریست.گاهی دستاوردهای فناورانه چهرۀ سیاسی جهان را تغییرمیدهند.امروز،روندهای فناورانه به یک نقطۀ گلوگاهی رسیده اند؛ و مارادرآستانۀ یک تحول قرار داده اند. تحولی که نه فقط زندگی ها را بلکه حکومت ها را هم میتواند دگرگون کند. نه فقط حکومتها را، بلکه حتی بر ادراک ما از شناخت، حیات، سعادت و حقیقت نیز اثر خواهند گذاشت. امروز جوانان و شرکت‌های دانش بنیان ما در مرزهای دانش حرکت می کنند باید آماده برای جهش باشیم. ما باید جایگاه خود در اثرگذاری جهانی پیدا کنیم.

هنر مردم ایران، انتخابهای بزرگ است

جلیلی خاطر نشان کرد: همان طورکه سال ۱۴۰۰گفتم ایران بزرگ در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی داشته و ماجراهای بزرگی گذرانده است. ما در جهان فقط یک کشور نیستیم، یک تمدن و یک فرهنگ بوده و هستیم. هنر مردم ایران، انتخابهای بزرگ است. با انقلاب اسلامی یک خیز بلند برای احیای این نقش تمدنی ایجاد شد. امروز دوباره بعد از صدها سال ما شخصیت‌هایی داریم که به مرزهای دانش نزدیک شدند و در بعضی رشته ها در رده های یکم تا پنجم دنیا هستیم. از ابن سیناها تا کاظمی آشتیانی ها. از خواجه نصیرها تا شهید شهریاری ها، از خوارزمی ها تا فخری‌زاده ها و از سربداران تا قاسم سلیمانی‌ها.

این نامزد انتخابات تاکید کرد: ما راه درازی را آمدیم و امروز در یک پیچ تاریخی هستیم. در یکی دو قرن گذشته هر بار که ما خواسته ایم جهشی داشته باشیم، دشمنان خارجی ما تلاش کردند مانع شوند. متاسفانه جریان هایی را هم از داخل کشور همراه خود کردند و به خدمت خود گرفتند. امیر کبیر حرکت بزرگی را شروع کرد ولی علیه او فضاسازی شد و در نهایت او را به شهادت رساندند.

باید برای حل مشکلات دستگاه فرسوده دولت، فکر و ایده داشت

وی در پایان افزود: اکنون این ماییم که به جای سرگرم شدن به انبوهی از کارهای بی اولویت، باید اولویت های نقطه زن را درک کنیم و با انتخاب هایی حساب شده شانه زیر بار مسئولیت دهیم تا بار از دوش مردم ایران برداریم.ما یک نقشۀ راه جامع و فراگیر میخواهیم؛ ما به یک دولت نقش آفرین نیاز داریم که برای همۀ آحاد مردم (تک تک مردم ایران) در اصناف و اقشار گوناگون نقشی در مسیر پیشرفت و جهش کشور تعریف کند و اکنون وقت نقش آفرینی است.همه باید نقش ایفا کنند و دولت برای نقش آفرینی، نقشۀ راه داشته باشد. اکنون یک جهان فرصت پیش روی ماست، تا عقب ماندگی های چندصدساله را در چند سال جبران کنیم.اکنون یک جهان فرصت پیش روی ماست، تا با جهادی بزرگ به ایران جهش دهیم. اکنون نوبت شماست تا با جهادی بزرگ، یک جهان فرصت را شکوفا کنید تا ایران را جهش دهیم. یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی، یک نقش پرشکوه. بسم الله الرحمن الرحیم.

منبع: ایسنا

682211