ضرغامی:

نامزدها باید بدون واهمه از شورای نگهبان نظر دهند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رئیس جمهوری که نتواند حداقل در ۱۰ مورد از مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی و فرهنگی کشور نظر دهد و طرح روشنی برای این ها نداشته باشد، حتما در اداره کشور مشکل خواهد داشت.
تصویر نامزدها باید بدون واهمه از شورای نگهبان نظر دهند

به گزارش سایت خبری پرسون، عزت‌الله ضرغامی درباره پیش بینی خود از آرایش سیاسی مناظرات انتخابات، گفت: به اندازه کافی ما الان نامزد انتخاباتی داریم و این خود خوب و تا اینجا مثبت است. قاعدتا از این به بعد هم اقدام شورای نگهبان در تائید صلاحیت‌ها و این که تنوع سیاسی و قدرت انتخاب مردم را بالا ببرد، نقش مهمی دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: من امیدوارم و انتظار دارم شورای نگهبان مانند رفتاری که در مورد انتخابات مجلس انجام داد و اجمالاً نسبت به دوره‌های قبلی قابل قبول‌تر بود این دوره هم همین رفتار را داشته باشد تا مردم احساس کنند اگر آن نامزد اصلی که مردم دنبالش هستند در بین نامزدها نیست، حداقل یک کسی را خیلی نزدیک‌تر بدانند و در انتخابات شرکت کنند.

وی تاکید کرد: من خودم چنین توقعی دارم و فکر می‌کنم اگر شورای نگهبان این وظیفه تاریخی را به درستی انجام دهد، ما حتما انتخابات پرشوری خواهیم داشت به نظر من صحنه مناظره‌ها یک صحنه رقابت راهبردها و نگاه‌ها به خصوص در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

ضرغامی با اشاره به این‌که معمولا به دلیل مشکلات اقتصادی که مردم دارند نامزدها بیشتر روی مشکلات اقتصادی تاکید می‌کنند، عنوان کرد: از نظر من مسائل اجتماعی بسیار مهم است. مسائل اجتماعی زمینه‌ساز مدیریت طرح‌های اقتصادی است لذا اگر من با هشتگ «با نامزدها» کاری را شروع کرده‌ام که ۲ مورد هم بیان کردم و ان‌شاالله ادامه پیدا خواهد کرد، سعی می‌کنم از تجربه‌ام استفاده کنم .

وی در پاسخ به این‌که آیا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از وی مشورت خواسته‌اند، گفت: بله، بعضی از نامزدها از من مشورت خواستند تا هر چیزی که به ذهنم می‌رسد و مناسب اولویت بخشی آن‌ها باشد به آنها بگویم. تعدادی از نامزدها از من چنین درخواستی داشتند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: بحث من نامزد خاصی نیست هر کسی با هر تفکر سیاسی از من مشورت بخواهد به او مشورت می‌دهم، اصلاح طلبان و هرکسی از من مشورت بخواهد من یک وظیفه به لحاظ ملی دارم که مشورت می‌دهم ولی فکر می کنم مسائل اجتماعی نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی یادآور شد: نامزدها باید بدون واهمه از شورای نگهبان نظر دهند، اشکال این است برخی ها خیال می کنند اگر در مسائل سیاسی و اجتماعی صریح نظر بدهند صلاحیت آن‌ها تائید نمی‌شود و این حتما اشکال دارد. رئیس جمهوری که نتواند حداقل در ۱۰ مورد از مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی و فرهنگی کشور نظر دهد و طرح روشنی برای این ها نداشته باشد، حتما در اداره کشور مشکل خواهد داشت.

منبع: ایلنا

681514