روسیه: ۲۸ پهپاد اوکراین را رهگیری و منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی این کشور موفق به رهگیری و انهدام ۲۸ پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه، دریای آزوف، کراسنودار، بلگورود و روستوف شده‌اند.
تصویر روسیه: ۲۸ پهپاد اوکراین را رهگیری و منهدم کردیم

به گزارش سایت خبری پرسون، دفاع روسیه امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی ارتش این کشور ۲۸ حمله پهپادی اوکراین را خنثی کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: پدافند هوایی روسیه در شبانه روز گذشته ۱۱ پهپاد بر فراز کریمه، ۸ فروند پهپاد بر فراز دریای آزوف، ۶ فروند پهپاد بر فراز منطقه کراسنودار، ۲ فروند پهپاد بر فراز منطقه بلگورود و یک پهپاد بر فراز منطقه روستوف را منهدم کرده است.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود: نیروهای روسیه به پیشروی در عمق خطوط دفاعی دشمن در منطقه خارکیف ادامه می‌دهند. شماری از یگان‌های گروه غرب، کنترل مواضع مفیدتر را در اختیار گرفته‌اند. با ۳ حمله علیه جمهوری خلق دونتسک نیز مقابله شد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

منبع: مهر

681455