انهدام اولین هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری ارتش اوکراین توسط روسیه

وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) گزارش داد که نیروهای روسی در ۲۴ ساعت گذشته اولین هویتزر یدک‌کش ۱۵۵ میلی‌متری «تی. آر. اف-۱» (TRF۱) ساخت فرانسه در اختیار ارتش اوکراین را منهدم کردند.

تصویر انهدام اولین هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری ارتش اوکراین توسط روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، یگان‌های گروه نبرد غرب روسیه پیشروی بیشتری کردند و به ۶ تیپ ارتش و گارد ملی اوکراین در منطقه «کوپیانسک» که در آن کی‌یف روز گذشته حدود ۴۰۰ سرباز خود را از دست داد، تلفات وارد کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ خود همچنین اعلام کرد: «ارتش اوکراین ۲ تانک، ۱۱ وسیله نقلیه موتوری، یک سامانه توپخانه خودکششی ۱۵۵ میلی‌متری کراب ساخت لهستان، یک هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری TRF۱ ساخت فرانسه و ۲ اسلحه ۱۰۵ میلی‌متری M۱۱۹ ساخت آمریکا را از دست داد.»

ارتش اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۵ نیروی خود در منطقه «خارکیف» و ۲۴۵ نیروی دیگر در «دونتسک» را از دست داد

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ارتش اوکراین در روز گذشته حدود ۱۶۵ نیروی نظامی و ۲ خودروی جنگی را در نبرد با نیروهای روسی در منطقه خارکیف از دست داده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که یگان‌های گروه نبرد شمال روسیه نیز به «پیشروی در عمق پدافند دشمن» ادامه دادند و به نیروی انسانی و تجهیزات اوکراین در منطقه خارکیف تلفاتی وارد کردند. علاوه بر این، آنها چهار ضد حمله اوکراین را نیز دفع کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای روسیه همچنین یک انبار مهمات اوکراینی [در خارکیف] را نیز منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه گزارش داد که نیروهای این کشور مواضع خط مقدم خود در منطقه «دونتسک» را بهبود بخشیده و به نیروها و تجهیزات نظامی سه تیپ اوکراینی در این منطقه در روز گذشته تلفاتی وارد کرده‌اند.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که روز گذشته نیروهای روسیه یک ضد حمله ارتش اوکراین را در منطقه دونتسک دفع کردند و کی‌یف ۲۴۵ نیروی نظامی و ۶ انبار مهمات خود را در این منطقه از دست داده است.

طبق این گزارش، نیروهای مسکو در ۲۴ ساعت گذشته موقعیت تاکتیکی خود را در منطقه «آودیوکا» را نیز بهبود بخشیده‌اند.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

منبع: ایرنا

680555