نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی:

انتخابات مجلس نشان داد سطح عملکردمان باید برای کسب رضایت مردم افزایش یاید

آبنوش، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: از نگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مردم همه کاره در این نظام هستند و هدف همه مدیران تنها باید خدمت به مردم باشد.
تصویر انتخابات مجلس نشان داد سطح عملکردمان باید برای کسب رضایت مردم افزایش یاید

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ سالار آبنوش نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور مدیران صنعت آب و برق استان قزوین افزود: انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نشان داد که باید سطح عملکردمان برای جلب رضایت مردم افزایش یابد و رضایت مردم، رضای خدای متعال را در پی دارد.

وی تصریح کرد: باید ارائه آمارها و عملکردها بر اساس خدمت واقعی به مردم صورت گیرد و در این زمینه نظارت و کنترل دقیق صورت بگیرد.
آبنوش ادامه داد: به عنوان کارگزار نظام نباید اجازه دهیم عملکرد نادرست مان موجب نارضایتی مردم از انقلاب شود و نیاز داریم تا از فرصت یگانه خدمتگزاری برای خدمت مطلوب به مردم خوب مان بهره ببریم.
وی اشاره کرد: باید تامین آب آشامیدنی قزوین از سد طالقان به عنوان مطالبه جدی در دستور کار قرار گیرد.
در ابتدای این نشست رییس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت آب و برق استان در خصوص درآمدها، هزینه ها، عملکردهای شاخص، پروژه های جهاد آبرسانی، پروژه های آب و فاضلاب، موفقیت ها و چالش های فرا روی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین مطالبی را عنوان نمود.
داراب بیرنوندی همچنین خاطر نشان کرد: هزینه فروش آب در حدود 30 درصد قیمت تمام شده است و این امر موجب فرسودگی تاسیسات و تجهیزات و نیز مانع سرمایه گذاری های جدید است.
وی همچنین تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در شهرهای قزوین و مهرگان را چالشی بزرگ خواند که راهکار اساسی آن انتقال آب از سد طالقان می باشد که اجرای آن نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه ها است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین نیز به رشد 27 درصدی بارش های سال آبی جاری نسبت به سال گذشته و در عین حال کاهش 15 درصدی بارش ها نسبت به بلند مدت استان قزوین خبر داد و تصریح کرد: وقوع خشکسالی چهارساله در تاریخ سرزمین قزوین بی سابقه بوده و برای مقابله با آن اجرای کامل پروژه ها و انتقال آب از سدهای طالقان، نهب و بالاخانلو ضروری است.
منصور ستوده به مشکلات دشت قزوین اشاره کرد و یادآور شد: سطح آب زیر زمینی در این دشت از 13 میلیارد مترمکعب در سال 90 به ده میلیارد مترمکعب در سال 1401 با نرخ فرونشست 17 سانتیمتر زمین رسیده و بنابر این باید هوشیار و به اندازه مصرف کنیم تا این سفره ارزشمند حفظ شود.
مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین نیز در سخنانی گفت: این مجموعه سومین نیروگاه بزرگ و دومین تولید کننده انرژی برق در کشور است که سه و نیم درصد از نیاز کشور را تامین می کند و راندمان آن با توجه به اجرای برنامه های عملیاتی و تعمیراتی مشابه با زمان افتتاح نیروگاه در 32 سال قبل است.
ابوالفضل موتابها در همین رابطه افزود: 12 برنامه عملیاتی تعمیراتی در حال اجرا است تا پیک مصرفی تابستان سال جاری که همراه با اوج مصرف است بدون بحران طی شود.
مدیر عامل توزیع نیروی برق استان قزوین نیز به 680 مشترک و 12 هزار کیلومتر شبکه توزیع نیروی برق در استان قزوین اشاره کرد که به واسطه آن 886 مگاوات برق در اوج پیک بار منتقل شده است.
یوسف اینانلو همچنین اظهار داشت که 1200 کیلومتر اصلاح شبکه توزیع برق در استان قزوین تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد که بر اساس آن کابل های موجود با کابل خود نگه دارنده تعویض می شود و به همین دلیل جریان پایدار برقرار خواهد شد.
سیده پروانه برهانی، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای زنجان نیز در این نشست بر نقش انرژی های تجدید پذیر تاکید کرد و گفت: استان قزوین به لحاظ دما و سرعت وزش باد موقعیت مطلوبی دارد و هرگونه سرمایه گذاری و اجرای پروژه های تولید برق پاک می تواند توجیه مناسبی داشته باشد.
محمدرضا کاوئی دیلمی، مدیر برق انتقال برق قزوین نیز بیان کرد: پایداری جریان برق در سطح استان قزوین به عنوان یک قطب صنعتی و کشاورزی بسیار مهم است و لذا لازم است اعتبارهای لازم برای انجام پروژه های جدید تولید، انتقال و توزیع برق در سطح استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

681309