تاثیر شگرف نامه رهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا

یک کارشناس مسائل سیاسی سوریه‌ای در یادداشتی به ابعاد مختلف نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی پرداخته است و تاکید می‌کند که محتوای این نامه، پاسخ دندان شکن به کسانی است که پدیده تروریسم را طبق سلیقه و خواسته خود تفسیر می کنند.

تصویر تاثیر شگرف نامه رهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، «خیام زعبی» تحلیلگر مسائل سیاسی اهل سوریه در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار داده‌است، به بررسی نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته‌است که در ادامه خواهد آمد؛

رهبر ایران آیت الله خامنه ای یاور مردم فلسطین و مبارز ضداستعمار با ارسال نامه ای خطاب به دانشجویان آمریکا که در حمایت و طرفداری از موضوع فلسطین و مخالفت با تجاوز به غزه به صحنه آمدند، تاکید کردند که ایران با این دانشجویان در مقابله با سرکوب آن ها توسط پلیس آمریکا اعلام همبستگی می کند.

پس از آن که کشورهای اروپایی به دلیل همدردی با قتل عام یهودیان، طی چند دهه اخیر از اسرائیلی ها حمایت کردند اما سرکوب ظالمانه مردم فلسطین توسط اسرائیل باعث پایان یافتن این حمایت شد به طوری که بسیاری از شهروندان اروپایی با مساله فلسطین و مردم آن ابراز همبستگی می کنند. بسیاری از فعالان اروپایی وقت خود را صرف افشای جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین کردند و با راه انداختن پویش های تحریم صهیونیست ها باعث افزایش آگاهی عمومی بین المللی در مقابل رنج ملت فلسطین شدند.

امروز حوادث آمریکا روند پرشتابی گرفته است و بسیاری از معادلات و پیش بینی ها دامن‌گیر طراحان آن شده است به گونه ای که در دانشگاه های آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه و هند با جنگ غزه مخالفند و از مدیریت دانشگاه ها می خواهند علاوه بر تحریم شرکت هایی که کمک تسلیحاتی به اسرائیل می کنند، سرمایه گذاری در شرکت های حامی جنگ را متوقف و نیز همکاری آکادمیک با دانشگاه های اسرائیلی را متوقف کنند.

یکی از مهمترین پیام های آیت الله خامنه ای دلبستگی به موضوع فلسطین است که در آن عادی‌سازی را خیانتی بزرگ می شمارد. وی همچنین بر اهمیت حق فلسطین و اینکه این مساله «با گذر زمان فراموش نمی شود» تاکید می‌کند. در این باره دیدگاه وی متمرکز بر مخالفت قاطعانه و صریح با رژیم اشغالگر، ظالم، غاصب و نژادپرست صهیونیستی است همان طور که در این نامه خطاب به همه می‌گوید که باید قاطعانه با تروریسم مقابله کرد.

برجسته ترین موضوع در این زمینه تأکید رهبری ایران بر اصول جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین و ضرورت مقابله با رژیم صهیونیستی است. ایران همزمان با تعامل جهانی، به سوی هر کشوری که در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت می کند، دست دوستی دراز می‌کند.

آیت الله خامنه ای همواره نامه های تند و تیزی به کشورهای منطقه که از تروریسم حمایت و با همه ابزارها و امکانات خود به آنها کمک می‌کنند و نیز کشورهای بزرگی که همین ارتباط را با تروریست‌ها با هدف دستیابی به اهداف خود دارند، فرستاده است.

سخنان وی دربردارنده دیدگاه روشن و مشخص از موضع محور مقاومت در مقابله با تروریسم بوده است. این سخنان همچنین یک پاسخ دندان شکنی به کسانی است که پدیده تروریسم را طبق سلیقه و خواسته خود در منطقه تفسیر می کنند.

در نامه آیت الله خامنه ای به رئیس جمهور آمریکا و هم پیمانانش نیز ذکرشده که جهان به ویژه آمریکا به وظیفه خود در خشکاندن ریشه تروریسم عمل نکرد زیرا برخی کشورها چتر حمایتی برای تروریست ها و گروه های افراطی مختلف فراهم می کنند. رهبر انقلاب علاوه بر این افشاگری، کشورهای حامی تروریسم را در زمینه ارائه آموزش، اسلحه و مهمات به تروریست های اسرائیلی رسواکرد.

آیت الله خامنه ای براین باور است که طرفداران فلسطین رو به افزایش و هواداران صهیونیست ها روبه کاهش‌اند. برخی دلایل آن را نیز ذکر می کند از جمله مقاومت ملت فلسطین در داخل، جنایت بی امان صهیونیست ها علیه فلسطینیان و نقش‌آفرینی نهادهای حامی فلسطین در اروپا که تبدیل به یک سفیر حقیقی شده است.

در مقابل، این اعتراضات فشار سیاسی بر رئیس جمهور آمریکا را بیشتر کرده است. در عین حال این شرایط به وجهه منطقه ای و بین المللی آمریکا لطمه می زند. از طرفی دیگر ناآرامی ها بر گردشگری در آمریکا اثر گذاشته است. علاوه بر آن، خسارت های سنگین ناشی از خشونت نیز وجود دارد که برآورد آن دشوار است.

از سوی دیگر، این اعتراضات دانشجویی در آمریکا نکات مثبت زیادی را پدید آورد و نقش مهمی را در افزایش آگاهی مردم در مقابل کشتار غیرنظامیان بی دفاع در فلسطین ایفا کرد. همچنین در ایجاد روح انسجام و همکاری بین دانشجویان و استادان شان مؤثربود. اینجا می توان گفت که این تظاهرات اشاره ای آشکار و فراخوانی برای بیداری است چرا که آمریکایی ها دیگر از پلیس و برخورد نظامی به اعتراضات نمی ترسند.

منبع: ایرنا

680913