آمریکا به جنایتی مشابه رفح در افغانستان انجام داده است

سخنگوی کاخ سفید در دفاع از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح گفت آمریکا نیز در عراق و افغانستان چنین حملاتی را انجام داده است.
تصویر آمریکا به جنایتی مشابه رفح در افغانستان انجام داده است

به گزارش سایت خبری پرسون، «جان کربی» سخنگوی کاخ سفید با وجود شهادت ده‌ها فلسطینی و در بحبوحه خشم جهانی، از حمله هوایی و جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان فلسطینی تمام قد دفاع کرد.

وی ادامه داد که ارتش آمریکا نیز «همان کار را انجام داده است».

کربی همچنین تصریح کرد «دولت بایدن پیگیر تحقیقات درباره حمله هوایی «مرگبار و تراژیک» رژیم صهیونیستی به رفح است اما تلفات اخیر در رفح، یک عملیات زمینی بزرگ محسوب نمی‌شود و خطوط قرمز واشنگتن را نقض نمی‌کند و در نتیجه در سیاست کمک نظامی آمریکا تغییری ایجاد نخواهد کرد».

سخنگوی کاخ سفید در دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ما حملات هوایی را در مکان‌هایی مانند عراق و افغانستان انجام داده‌ایم که به طرز غم‌انگیزی باعث تلفات غیرنظامیان شدیم، ما هم پس از این حملات به شیوه اسرائیل پاسخ دادیم.

وی افزود: ما حملات را بررسی کردیم و سعی کردیم از آن درس بگیریم تا تغییراتی ایجاد کنیم.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به کشته شدن غیرنظامیان یک روز پیش از آغاز روند تخلیه آمریکا، گفت وقتی از افغانستان خارج می‌شدیم نیز در حمله هوایی ما به طور تراژیکی یک پدر و فرزندانش کشته شدند.

کربی به حمله‌ای اشاره می‌کند که در پی فشارهای رسانه‌ای و شواهد غیرقابل انکار، پنتاگون اعلام کرده بود درباره این حادثه تحقیق می‌کند.

بر اساس تحقیقات پنتاگون، در این حمله 12 غیرنظامی، شامل یک کارمند امدادرسان و خانواده‌اش از جمله 7 کودک کشته شدند اما مقامات آمریکایی در نهایت تنها به ابراز تأسف بسنده کردند و گفتند که هیچ دلیلی برای توبیخ یا تنزل مقام مسئولان این حمله وجود ندارد زیرا حمله نقض قوانین جنگی نبود.

منبع: تسنیم

680474