جو بایدن همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت در آمریکا

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که ۶ ماه مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، محبوبیت «جو بایدن» به کمترین میزان در دوره زمامداری اش و به رقم ۳۹ درصد رسیده است.
تصویر جو بایدن همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت در آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، نتایج نظرسنجی جدید انجام شده توسط موسسه گالوپ نشان می‌دهد کمتر از شش ماه مانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، میزان محبوبیت بایدن و کنگره بسیار پایین تر از حد متوسط است.

در حال حاضر میزان محبوبیت بایدن ۳۹ درصد است که از سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) تاکنون در پایین ترین سطح بشمار می رود. این میزان از میانگین ۴۳ درصدی دوره چهار ساله ریاست جمهوری وی نیز کمتر است. براساس این نظرسنجی، میزان محبوبیت کنگره نیز ۱۳ درصد تعیین شده که از متوسط ۲۱ درصد پس از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) بسیار کمتر است.

در این میان، اکثریت آمریکایی‌ها همچنان با شیوه‌ای که بایدن و کنگره وظایف خود را انجام می‌دهند، مخالف هستند؛ بدین ترتیب که میزان مخالفت از نحوه مدیریت بایدن ۵۶ درصد و کنگره ۸۱ درصد اعلام شده است.

این نظرسنجی از تاریخ ۱ تا ۲۳ ماه مه (۱۲ اردیبهشت تا ۳ خرداد) و یک هفته پس از امضای لایحه دو حزبی از سوی بایدن انجام گرفت که برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب شد.

براساس نتایج نظرسنجی‌های انجام گرفته تاکنون، کمترین میزان محبوبیت بایدن در سه نوبت در سال ۲۰۲۳ (آوریل، اکتبر و نوامبر) و به میزان ۳۷ درصد بود. میزان محبوبیت کنگره نیز در نوامبر ۲۰۱۳ به رکورد ۹ درصدی خود رسید. هرچند در تاریخ آمریکا بوده اند روسای جمهوری که محبوبیتی به مراتب پایین تر از بایدن داشته اند؛ از جمله هری ترومن که در فوریه ۱۹۵۲ محبوبیت ۲۲ درصد را کسب کرد. ریچارد نیکسون، جیمی کارتر، جورج بوش و جورج دبلیو بوش نیز در دوره‌ای از ریاست جمهوری خود دارای رتبه های زیر ۳۰ درصد بوده‌اند.

اختلاف دو حزب بر سر تایید بایدن

در حال حاضر نظرسنجی ها نشان می دهد که دموکرات‌ها و جمهوری خواهان ارزیابی‌های متفاوتی از بایدن دارند؛ به گونه ای که حزب طرفدار رئیس جمهوری آمریکا ۸۲ درصد و در مقابل تنها دو درصد از جمهوری خواهان وی را تایید می کنند.

هرچند براساس نظرسنجی ها ۹۰ درصد دموکرات ها از زمان آغاز به کار بایدن تا دسامبر ۲۰۲۱، وی را تائید می کردند، اما از آن زمان تاکنون به رقمی بین ۷۵ تا ۸۷ درصد تنزل کرده است. همزمان در همین دوره مشابه، ۱۲ درصد جمهوری خواهان عملکرد بایدن را تائید می کردند، اما از اوت ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) این میزان تک رقمی شده است. در این میان مستقل‌ها نیز با رقم ۳۴ درصدی تائید بایدن به جمهوری‌خواهان نزدیک‌تر هستند تا دموکرات‌ها.

این موسسه در پایان خاطرنشان کرده است: در حالیکه بایدن در تلاش برای پیروزی دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ است، نرخ پایین محبوبیت می تواند وی را آسیب پذیر کند. گالوپ همچنین تاکید کرده است که محوبیت پایین کنگره در میان آمریکایی ها می تواند بر خواست مردم برای رای دادن به مقامات کنونی در سال جاری اثر بگذارد.

منبع: افکار نیوز

680493