حجت الاسلام والمسلمین منتظری:

امیدوارم در انتخابات پیش رو جایگزین مناسب در جهت خدمت و آسایش مردم انتخاب شود

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی گفت: امیدوارم خداوند متعال زمینه را فراهم کند و در انتخابات پیش رو ملت عزیز ما بتوانند یک جایگزین مناسب در جهت خدمت و آسایش مردم انتخاب کنند که در بالا بردن پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی در سطح بین المللی تلاش کند.
تصویر امیدوارم در انتخابات پیش رو جایگزین مناسب در جهت خدمت و آسایش مردم انتخاب شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی که صبح امروز- 8 خردادماه- با حضور قضات عالی رتبه برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) گفت: کسی که از خداوند بهشت درخواست می کند اما در راه رسیدن به بهشت بر سختی ها و مشکلات شکیبایی ندارد، سعادتمند نخواهد شد.

وی در تشریح این مطلب تصریح کرد: رسیدن به هر کمالی مستلزم تحمل سختی ها و مشکلات متناسب با آن هدف است که عالیترین آن را امام رضا (ع) رسیدن به بهشت و زندگی جاودانه در جوار انبیاء و اولیاء دانسته است و در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: امروز جهاد فی سبیل الله یکی از مهمترین و اساسی ترین راه‌های رسیدن به کمال است، جهاد فقط حضور در جبهه جنگ نظامی نیست بلکه انسان با مال، تبلیغ و با نگه داشتن خودش از گناه و معصیت می تواند در راه کمال گام بردارد و ان شاءالله توفیق الهی در این زمینه شامل حال ما شود.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی و مردم بزرگوار ایران در راه نگه داشتن ارزش های معنوی و دستاوردهای انقلاب، در برابر شدائد و سختی ها صبور بوده، جمهوری اسلامی ایران از پیروزی انقلاب سختی های اجتماعی و سیاسی فراوانی را پیش روی خود داشت که از دست دادن رئیس جمهور شهید و همراهانش نیز یکی از این مصائب بزرگ است اما رسیدن به نقطه مطلوب سختی هایی دارد که مستلزم تحمل، شکیبایی و تسلیم بودن در برابر مشیت امر الهی است.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به حادثه شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراهش، گفت: آیت الله رئیسی خستگی ناپذیر بود و در سفرهای استانی وقتی برای استراحت نداشت و در دولت نیز با همه مشکلات و انتقاداتی که علیه ایشان مطرح می شد با سعه صدر تحمل می کرد، ایشان در جلسات خصوصی گاهی از این وضعیت گله می کرد اما در سخنرانی ها و ملاءعام، بنده هرگز ندیدم حرفی بزند و گله ای کند.

وی افزود: آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی انسانی خدوم بود که خود را متعهد به تبعیت محض از ولی فقیه می دانست و در برابر منویات و اوامر مقام معظم رهبری دغدغه اساسی داشت و به صورت جدی پیگیر مسائل بود.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان گفت: امیدوارم خداوند متعال زمینه را فراهم کند و در انتخابات پیش رو ملت عزیز ما بتوانند یک جایگزین مناسب در جهت خدمت و آسایش مردم انتخاب کنند که در بالا بردن پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی در سطح بین المللی تلاش کند.

منبع: دیوان عالی کشور

680445