ایلان ماسک قدرتمندترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی را می سازد

ایلان ماسک قصد دارد قدرتمندترین ابرکامپیوتر جهان را توسعه دهد تا از این طریق بتواند چت‌بات هوش مصنوعی جنجالی خود را تقویت کند.

تصویر ایلان ماسک قدرتمندترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی را می سازد

به گزارش سایت خبری پرسون، ایلان ماسک در حال برنامه‌ریزی برای ساخت قدرتمندترین ابررایانه هوش مصنوعی جهان برای تقویت چت‌بات هوش مصنوعی جنجالی خود به نام «گراک» است.

به نوشته ایدیپندنت، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و ایکس قصد دارد برای این پروژه یکصد هزار تراشه نیمه‌رسانا از شرکت انویدیا خریداری و برنامه دارد تا سال آینده آن را اجرایی کند.

این برنامه‌ها در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران شرکت هوش مصنوعی ماسک به نام «ایکس اِی‌آی» در ماه جاری میلادی ارائه شده است.

این ابرکامپیوتر پیشنهادی با استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی (GPUs) پرچمدار اچ۱۰۰ انویدیا، حداقل چهار برابر بزرگ‌تر از بزرگ‌ترین خوشه‌های پردازنده گرافیکی موجود در حال حاضر خواهد بود.

گزارش این طرح چند میلیارد دلاری با دور جدید تأمین مالی برای ایکس‌ اِی‌آی که این استارتاپ روز یکشنبه از آن خبر داد، همزمان شده است.

این شرکت در یک پست وبلاگی که جزئیات دور دوم تأمین مالی سری B به مبلغ ۶ میلیارد دلار را توضیح می‌دهد، گفته که تمرکز اصلی آن بر توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای است که «صادقانه، کارآمد و سودمند برای همه بشریت» باشند و در این میان، به مدل هوش مصنوعی خود موسوم به گراک اشاره کرده است.

سرمایه‌های حاصل از این دور تأمین سرمایه برای عرضه اولین محصولات این شرکت به بازار، ساخت زیرساخت‌های پیشرفته و تسریع تحقیق و توسعه فناوری‌های آینده استفاده خواهد شد.

گراک در نوامبر ۲۰۲۳ به عنوان جایگزینی برای چت‌بات محبوب هوش مصنوعی «چت ‌جی‌پی‌تی» و «بارد» گوگل، راه‌اندازی شد.

آقای ماسک در زمان معرفی گراک گفت که این چت‌بات به کاربران ایکس اجازه می‌دهد تا سوالاتی بپرسند که توسط اکثر سیستم‌های هوش مصنوعی دیگر رد می‌شوند.

طبق گزارش‌ها،‌ گراک برای پاسخ دادن به سوالات با کمی شوخ‌طبعی طراحی شده است و روحیه‌ای عصیان‌گر دارد. در مقاله‌ای در رابطه با آن آمده: «اگر از طنز متنفرید، لطفا از آن استفاده نکنید.»

منبع: اکوایران

680371