شاتل با دانشگاه امیرکبیر در حوزه هوش مصنوعی توافقنامه امضا کرد

مراسم عقد قرارداد بین شرکت شاتل و دانشگاه امیرکبیر روز دوشنبه ۷ خرداد در ساختمان فارابی این دانشگاه برگزار شد.
تصویر شاتل با دانشگاه امیرکبیر در حوزه هوش مصنوعی توافقنامه امضا کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، موضوع این توافق‌نامه همکاری‌های جامع علمی، پژوهشی، آموزشی و صنعتی است که ارزش مالی آن در مرحله ابتدایی، ١٢٠ میلیارد ریال برآورد شده و توجه آن به‌ طور ویژه به رفع نیازهای کشور در زمینه فناوری‌های مربوط به هوش مصنوعی در صنعت است.

محمد حسن شانه‌ساز‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره شرکت شاتل، در سخنانی طی این مراسم گفت: «یکی از اهداف این قرارداد، ایجاد پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه است.»

وی افزود: «متاسفانه سرمایه‌های کلانی مانند دانشجویان نخبه که چندین سال در دانشگاه‌های برتر کشور درس می‌خوانند به خارج از کشور منتقل می‌شود. در حقیقت درختی که ٢۵ سال طول کشیده تا به ثمردهی برسد، میوه آن را کشورهای خارجی می‌چینند و با همکاری میان صنعت و دانشگاه می‌توان زمینه‌ای فراهم کرد تا این سرمایه انسانی فرصت تحصیل، پژوهش و اشتغال پیدا کند و به این ترتیب، در کشور ماندگار شود.»

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز تعامل و برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه را یکی از اهداف اصلی همکاری میان شاتل و دانشگاه امیرکبیر دانست. وی افزود: «توجه ویژه‌ای به بحث هوش مصنوعی در ارگان‌های مختلف وجود دارد. ما هم در حال تدوین و نگارش سند جامع هوش مصنوعی برای شناسایی نیازهای کشور در این حوزه هستیم که به‌زودی ارائه خواهد شد.»

محمدجواد عامری، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز به منحصر نبودن هوش مصنوعی به دانشکده کامپیوتر اشاره کرده و افزود: «دانشکده‌های مکانیک، صنایع و … نیز پروژه‌هایی در این حوزه تعریف‌ کرده و اساتید را در این پروژه‌ها درگیر کرده‌‌اند.»

امید داریم این همکاری شروع مسیر پیشرفت به سوی تکنولوژی‌های روز جهان و ارائه خدمات بهتر به مشتریان عزیز باشد.

منبع: شاتل

680163