کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا:

احتمالا اصولگرایان با ۶ کاندیدا در انتخابات حاضر شوند

کنعانی مقدم گفت: احتمالاً ۶ نفر کاندیدا خواهند شد و اگر جریان اصولگرایی می‌خواهد فرمان را از دست ندهد، ناچار است که اجماعی روی ۲ نفر داشته باشد. احتمال اینکه جریان‌های جدیدی از دل مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری بیرون بیاید، وجود دارد. اما مجلس نباید دخالت کند و لیست بدهد.
تصویر احتمالا اصولگرایان با ۶ کاندیدا در انتخابات حاضر شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره تضاد در جبهه اصولگرایی و کاندیدا‌های متعدد آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تجربه تلخ انتخابات مجلس دوازدهم و رقابتی که در جریان اصولگرایی اتفاق افتاد، قاعدتاً باید عقلای جریان اصولگرایی را به این نتیجه رسانده باشد که کسانی را نامزد کنند تا از تعدد آرا پرهیز شود. حداکثر ۲ نفر باید از این جبهه کاندید شوند. احتمالاً ۶ نفر کاندیدا خواهند شد و اگر جریان اصولگرایی می‌خواهد فرمان را از دست ندهد، ناچار است که اجماعی روی ۲ نفر داشته باشد. احتمال اینکه جریان‌های جدیدی از دل مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری بیرون بیاید، وجود دارد. اما مجلس نباید دخالت کند و لیست بدهد. هرکدام از نمایندگان در حوزه‌های خود می‌توانند فعالیت کنند، اما لیست دادن کار را سخت خواهد کرد.

وی در ادامه در رابطه با گزینه‌های مطرح اصولگرایان اظهار داشت: به نظر من یک نفر از سمت دولت از جبهه اصولگرایی کاندیدا می‌شود. آقای قالیباف اگر رئیس مجلس بشود یا نشود، به صحنه می‌آید و شانس بیشتری هم دارد. یک نفر از بین جریانی که در انتخابات مجلس دوازدهم توانستند فراکسیونی را در مجلس ایجاد کند، نامزد می‌شود.

او در رابطه با وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات اشاره کرد: در جریان اصلاح طلبان دو نفر از جمله آقای ظریف و سید حسن خمینی احتمالاً مطرح می‌شوند. مستقلین و کارگزاران هم تلاش می‌کنند یا با این طیف ائتلاف کنند یا نامزد اختصاصی خود را وارد کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره حضور لاریجانی در انتخابات بیان کرد: آقای لاریجانی به تنهایی طیفی ندارد مگر اینکه به مستقلین و اصلاح طلبان نزدیک شود. در این انتخابات تأیید صلاحیت ایشان هنوز محل سؤال است. اصلاح طلبان و مستقلین و کارگزاران اگر بخواهند از لاریجانی حمایت کنند، باید یک اجماعی شکل دهند که من آن اجماع را نمی‌بینم.

او افزود: آقای جلیلی هم از سمت اصولگرایان حضور خواهد داشت. باقی افراد از جمله احمدی نژاد که بعید است تأیید شود. سعید محمد هم چنین وضعیتی دارد. آقای دهقان و فروزنده هم مطرح هستند، اما پیشنهاد من این است که باید برنامه و هیئت دولت معرفی کنند.

کنعانی مقدم درباره احتمال گشایش فضا برای اصلاح طلبان و احتمال رای‌آوری آن‌ها گفت: به خاطر رقابتی شدن انتخابات، دو نفر از اصلاح طلبان تأیید می‌شوند، اما رأی آوردن آن‌ها بعید است. مجید انصاری سرلیست اصلاح طلبان بود، اما نتوانست حتی به دور دوم برود. انتخابات پیش رو یک انتخابات بسیار حساس است؛ به نظر می‌رسد کسانیکه می‌خواهند ورود پیدا کنند، علاوه بر شاخص‌هایی که مرحوم رئیسی داشت، باید چند پله فراتر از آن ورود کنند تا مردم بپذیرند. رئیس جمهور آینده باید دولت‌اش را معرفی کند و وزرای کلیدی‌اش را در معرض افکار عمومی قرار دهد. اگر کابینه پیشنهادی‌اش ضعیف باشد، نمی‌تواند کار را دنبال کند.

منبع: انتخاب

680302