شاهکار معماری در ژاپن/ خانه‌ای در زمین 26 متری!+تصاویر

این ساختمان که «خانه توکیو» نام دارد، برای قطعه زمین کوچکی در منطقه پرجمعیت پایتخت ژاپن طراحی شده است.
تصویر شاهکار معماری در ژاپن/ خانه‌ای در زمین 26 متری!+تصاویر

به گزارش سایت خبری پرسون، استودیوی معماری ژاپنی اونِموری (Unemori) خانه‌ی کوچکی متشکل از چندین جعبه‌ی پیچیده در فولاد موجدار را در زمینی به مساحت ۲۶ مترمربع در توکیو طراحی کرده است. این خانه که «خانه توکیو» نام دارد، برای قطعه زمین کوچکی در منطقه پرجمعیت پایتخت ژاپن طراحی شده است.

هیرویوکی اونیموری بنیانگذار شرکت معماری اونیموری به دزین گفته است: «ما از ۲۶ مترمربع مساحت موجود، نهایت استفاده را کردیم. باید نسبت به بیشترین کارکرد خانه، هوشمند و آزمونگر بود. ما به این نگاه می‌کنیم که در یک نقشه کوچک، فضا چقدر می‌تواند متنوع و قابل‌توسعه باشد.»

1

این خانه پیرامون یک چارچوب چوبی هندسی طراحی شده که طبقه بالایی آن با خیابان فاصله دارد تا یک تراس کوچک ایجاد کند.

تمام دیوارهای بیرونی از روکش سیمانی روی فولاد گالوانیزه موجدار صنعتی ساخته شده‌اند.

این خانه در یک منطقه شهری متراکم ساخته شده، جایی که ساختمان‌های مجاور نزدیک هم قرار دارند. اما خانه توکیو کمی دورتر از مرزهای دید قرار گرفته تا نور بیشتری وارد خانه شود.

«دیوار بیرونی خانه توکیو تا حدی از خانه‌های متراکم اطراف جدا شده شکاف کوچک این خانه با خانه‌های مجاور، منظره‌ای به آسمان، گردش باد و البته نور خورشید را برای خانه به ارمغان آورده است.»

پنجره‌های بزرگ خانه رو به محیط اطراف باز می‌شوند و نمای آهنی موجدار را می‌شکنند.

3

«از آنجا که پنجره‌ها در جهات مختلف هستند، اتاق در طول روز حالات مختلف نور را تجربه می‌کند.»

ارتفاع سقف داخل خانه از ۱.۹ متر تا ۴.۷ متر است و ساختار چوبی خانه به شکل یک عنصر زینتی نمایان است.

«ارتفاع متفاوت سقف‌ها در ساختار چوبی معلق داخلی و فاصله خانه با ساختمان‌های دیگر چالش‌برانگیز بود. چالش دیگر، عملی کردن تجربه دلپذیر زندگی در چنین فضای کوچکی بود.»

4

مساحت کلی خانه در مجموع دو طبقه به ۵۱ متر مربع می‌رسد. یک اتاق خواب، حمام و انباری در طبقه همکف نیمه‌طبقه زیرزمین است، در حالی که آشپزخانه اوپن و قسمت غذاخوری در طبقه اول هستند.

این خانه به عنوان یک اقامتگاه خصوصی ساخته شده، اما مالکان قصد دارند در نهایت آن را اجاره دهند، بنابراین معماران اونیموری اتاق خواب را طوری طراحی کردند که در صورت نیاز بتوان آن را به دو اتاق تقسیم کرد.

5

از آنجا که مالکان زندگی پرمشغله‌ای دارند، با مساحت کوچک خانه مشکلی ندارد. مالکان از خانه توکیو برای خواب، کار و زندگی استفاده می‌کنند.

6

7

منبع: فرادید

613847