شگفتی‌های خانه ثروتمندترین مرد هند

موکش آمبانی یکی از ثروتمندترین مردان دنیاست. اخیرا موضوع عروسی مجلل پسر او در رسانه‌ها سر و صدا به پا کرده است؛ اما چند سال قبل از این موضوع «خانه» مجلل او بحث داغ رسانه‌ها شده بود. این یکی از گرانترین خانه‌های دنیاست.

تصویر شگفتی‌های خانه ثروتمندترین مرد هند

به گزارش سایت خبری پرسون، موکش آمبانی، کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌گذار و مدیر ارشد اجرایی هندی با دارایی ۴۱.۶ میلیارد دلار در دسامبر ۲۰۱۸، ثروتمندترین مرد آسیا و نوزدهمین ثروتمند جهان است.

خانه او به نام آنتیلیا، یک اقامتگاه ۲۷ طبقه‌ای فوق لوکس است که به طور کامل با تمام امکانات رفاهی غیرقابل‌تصور مجهز شده است. در ادامه، به حقایق جالب در مورد این ملک و ویژگی‌های منحصر به فرد آن نگاهی خواهیم انداخت.

۱. منبع الهام خانه آنتیلیا

شگفتی‌های خانه ثروتمندترین مرد هند (فرادید)

طراحی این خانه از خورشید و نیلوفر آبی الهام گرفته شده و تم اصلی داخلی، نیلوفر آبی و خورشید است که با مواد ظریفی مانند سنگ‌های قیمتی، صدف مرواریدی و مرمر ساخته شده است. نام آنتیلیا برگرفته از جزیره افسانه‌ای آنتیلیا است که در قرن پانزدهم به عنوان یک جزیره‌ی فانتوم شناخته می‌شد (جزایری ادعایی که مدتی در نقشه‌ها گنجانده میشدند، اما بعداً مشخص میشد وجود خارجی ندارند).

۲. ساخت و ساز سال ۲۰۰۶ آغاز و تا سال ۲۰۱۰ به طول انجامید

خانه آنتیلیا را برخی از مشهورترین معماران جهان از جمله Perkins and Will و Hirsch Bedner Associates ساخته‌اند. ساخت و ساز این خانه توسط Leighton Contractors، یک شرکت ساختمانی استرالیایی، و B. E. Billimoria & Company Ltd، یک شرکت هندی انجام شد.

۳. منحصر به فرد بودن هر طبقه

شگفتی‌های خانه ثروتمندترین مرد هند (فرادید)

خانه آنتیلیا برای لوکس بودن طراحی شده و هر طبقه با طبقه دیگر فرق دارد. از استخر‌های شنا و لوستر‌های کریستالی گرفته تا یک پارکینگ چند طبقه، هر طبقه تم منحصر به فرد و طرح‌های دست‌ساز خودش را دارد.

۴. باغ عمودی

شگفتی‌های خانه ثروتمندترین مرد هند (فرادید)

خانه آتیلیا دارای یک باغ بزرگ و باشکوه است که تعداد زیادی از افراد در آراستگی آن نقش داشته و از آن نگهداری می‌کنند. این باغ دارای انواع گیاهان گلدار و درختان است، اما متأسفانه برای بازدید عموم باز نیست. به علاوه نمادی بیرونی این خانه یک دیوار سبز دارد که با انواع گیاهان آراسته شده است.

۵. موقعیت مکانی عالی

شگفتی‌های خانه ثروتمندترین مرد هند (فرادید)

املاک واقع در بمبئی جنوبی جزو گران‌ترین املاک جهان هستند. آنتیلیا در خیابان آلتاماونت در جنوب بمبئی واقع شده که گران‌ترین املاک جهان در آن است. آنتیلیا مساحتی به وسعت ۴۰۰۰۰۰ فوت مربع را اشغال کرده و قیمتی حدود ۱۵۰۰۰ کرور دارد که پس از کاخ باکینگهام، دومین ملک مسکونی گران‌قیمت جهان است.

۶. آنتیلیا امکانات یک هتل ۵ ستاره را دارد

شگفتی‌های خانه ثروتمندترین مرد هند (فرادید)

خانه آنتیلیا تمامی امکانات یک هتل ۵ ستاره از جمله اسپا، مرکز ورزش، جکوزی، چندین استخر، استودیو یوگا و استودیو رقص را دارد.

۷. آنتیلیا بیش از ۶۰۰ کارمند دارد

شگفتی‌های خانه ثروتمندترین مرد هند (فرادید)

با داشتن خانه‌ای به این بزرگی، وجود کارکنان حرفه‌ای ضروری است. آنتیلیا دارای ۶۰۰ کارمند است.

۸. این خانه دارای ۳ بالگرد است

شگفتی‌های خانه ثروتمندترین مرد هند (فرادید)

بالگرد‌ها معمولاً نزدیک بیمارستان‌ها یا مکان‌های مهم دیگری قرار دارند که ممکن است به آن‌ها برای جابجایی افراد از طریق خطوط هوایی نیاز باشد. برخی از ثروتمندان یک سکوی هلیکوپتر در بالای خانه‌هایشان دارند، خانواده آمبانی یکی از آن‌هاست. اما چیزی که آن‌ها را متمایز کرده، این است که خانه آن‌ها، دارای سه بالگرد است.

۹. اتاق برفی

شگفتی‌های خانه ثروتمندترین مرد هند (فرادید)

تابستان‌های بمبئی گرم و مرطوب است و با ادامه افزایش دما، انجام هر کاری در خارج از خانه دشوار می‌شود. حتی داخل، هنوز گرما را احساس می‌کنید. این وضعیت خنک ماندن را سخت می‌کند. اما اوضاع در خانه موکش آمبانی اندکی متفاوت است. آمبانی‌ها برای غلبه بر گرما، احساس کردند به یک اتاق برفی نیاز دارند.

۱۰. خانواده عاشق خورشید است

بهترین راه دریافت ویتامین D کافی آفتاب گرفتن است، اما همه افراد، زمان یا فضای لازم برای انجام این کار را ندارند. اهالی آنتیلیا با اطمینان از اینکه دیوار‌های خانه از موادی ساخته شده که نور خورشید زیادی را وارد خانه می‌کند، بابت تامین نیاز روزانه خود به ویتامین D نگرانی ندارند.

۱۱. پارکینگ خانه ۶ طبقه است

شگفتی‌های خانه ثروتمندترین مرد هند (فرادید)

در پارکینگ آنتیلا طبقات گنجایش ۱۶۸ خودرو را دارند. بنابراین، اگر در آنتیلا مهمانی برگزار شود، مهمانان نگران جای پارک نیستند. خانه آنتیلیا حتی یک ایستگاه خدمات‌دهی برای ماشین‌ها در طبقه هفتم دارد.

۱۲. خانه دارای آسانسور‌های فوق سریع است

آسانسور‌ها سریعترین راه رفت و آمد بین طبقات یک ساختمان هستند. همه ما این را می‌دانیم. اما هیچکس دوست ندارد منتظر رسیدن آسانسور باشد. آمبانی‌ها هم همین احساس را دارند. به همین منظور، آسانسور‌های آن‌ها فوق سریع است.

پایان کلام

خانه آنتیلیا یک ملک کم‌نظیر با امکانات رفاهی لوکس و ویژگی‌های منحصر به فرد در هر طبقه است. جای تعجب نیست که این خانه یکی از گران‌ترین املاک مسکونی جهان به حساب می‌آید.

نمایی از فضای داخلی مجلل آنتیلیا کافی است تا بدانیم زندگی اهالی آن چقدر پرتجمل است. به بیان ساده، خانه موکش آمبانی، یکی از مجلل‌ترین خانه‌های جهان است که برای یکی از ثروتمندترین مردان جهان ساخته شده است.

منبع: فرادید

613802