مشاوره حقوقی در پیشرفت پرونده‌های قضایی چه نقشی دارد؟

در این مقاله به بررسی نقش بهره مندی از مشاوره حقوقی در پیشرفت پرونده‌های قضایی شما میپردازیم.
تصویر مشاوره حقوقی در پیشرفت پرونده‌های قضایی چه نقشی دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مقاله به بررسی نقش بهره مندی از مشاوره حقوقی در پیشرفت پروندههای قضایی شما میپردازیم.

در بسیاری از پرونده های قضایی شاهد این هستیم که افراد به علت اطلاعات حقوقی کم یا نادرست ، توانایی دفاع از حقوق خود را ندارند و با مشکلات عدیده ای روبه رو می شوند.
برای برطرف کردن این مشکل وکلا و مشاوران حقوقی به شما در مسیر دفاع از حقوقتان کمک میکنند. شما با اطمینان به این افراد میتوانید به حقوق خود دست یابید و امور حقوقی خود را بدون نگرانی به ایشان بسپارید.
در ادامه قصد داریم مشاور حقوقی را معرفی کرده و نقش یک مشاوره حقوقی را در روند پروندههای قضایی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

مشاور حقوقی کیست؟


مشاور حقوقی کسی است که از طریق دانش خود به قوانین، اصول و خدمات حقوقی میتواند به شرکتها و اشخاص در زمینههای حقوقی همانند امور قراردادها، حل اختلافات و دعاوی مشاوره دهد.
برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل هم اکنون بر روی لینک درج شده کلیک کنید.
مشورت با یک مشاور حقوقی در زمینه مسائل حقوقی جهت جلوگیری از ضررهای احتمالی بسیار مهم است. فردی که به قوانین مسلط است و تجربهای که دارد کمک میکند تا افراد انتخابهای درستی داشته باشند و از خسارتهای وارده به خود جلوگیری کنند.

وظایف مشاور حقوقی چیست؟


یک مشاوره حقوقی خوب، فرد با تجربهای است که نسبت به امور حقوقی و قوانین اشراف کامل دارد.
مشاور حقوقی باید بتواند در زمان مناسب تصمیم درستی بگیرد و همینطور صادق، امانتدار و متعهد باشد.
مشاوره حقوقی باید قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشد.
یک مشاور حقوقی باید اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار افراد قرار دهد و متن قراردادها را تنظیم کند و بر روند اجرای آنها نظارت داشته باشد.
در هر مسالهای مشاوره حقوقی وظیفه جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد موضوع و استفاده درست از قوانین را دارد.
مشاوره حقوقی در امور کیفری و در امور حقوقی مرتبط با روابط خصوصی افراد نقش بسیار مهمی دارد.
او میتواند در امور کاری و اداری، همچنین در امور مهاجرت، امور تجاری و مسائل بین المللی و دیگر امور حقوقی به افراد یاری دهد.

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل در چیست؟

مشاور حقوقی شخصی است که فارغ التحصیل رشته ی حقوق است و میتواند به عنوان مشاور فعالیت کند همچنین میتواند به استخدام رسمی شرکت یا سازمان درآید اما وکیل پایه یک دادگستری دارای پروانه وکالت بوده و علاوه بر مشاوره حقوقی تخصصی ، به وکالت از اشخاص در محاکم دادگستری به دفاع می پردازد توصیه ما این است که مردم عزیزمان به علت تسلط بیشتر وکلای دادگستری به مسایل حقوقی پیچیده و رویه قضایی از وکلای پایه یک دادگستری مشاوره داشته باشند و حتما قبل از مشاوره خود از وکیل بودن شخص مشاور اطمینان حاصل کنند .

در ادامه به امور حقوقی که بیشتر وجود یک مشاور حقوقی زبده احساس می شود اشاره می کنیم:

امور مربوط به معاملات و قراردادها


مشاور حقوقی در صورت درخواست مراجع یا موکل خود ، وظیفه دارد پیش نویس و متن قراردادها را مطابق با خواست آنها تنظیم کند تمامی موارد مورد توافق را به تفکیک در قرارداد ذکر نماید و برای هریک از موارد مورد توافق ضمانت اجرای قوی قانونی قرار داده باشد و یکی از مهمهترین نکاتی در تنظیم قرارداد توسط وکیل یا مشاوره حقوقی می بایست رعایت گردد این است که به هیچ وجه ابهامی در قرارداد وجود نداشته باشد و کاملا شفاف و واضح تعهدات و توافقات طرفین در قرارداد ذکر گردد.
همچنین در صورت لزوم افراد را باید از شرایط و اثرات هر کدام از بندهای قرارداد مطلع کند تا کسی ضرر نکند. مشاوره حقوقی در معاملات ملکی، خرید و فروش، رهن، وکالت و همچنین موضوعات مربوط به امور خانواده مثل طلاق، حضانت، نفقه و مهریه میتواند به اشخاص کمک کند.

امور مربوط به دعاوی و امور کیفری


مشاور حقوقی میتواند لایحههای لازم را تنظیم کند و به اشخاص در پیگیری دعاوی یاری کند و به افراد مشاوره دهد. اگر پروانه وکالت داشته باشد میتواند خود به صورت مستقیم پرونده را در دست داشته باشد. مشاور حقوقی در امور کیفری مثل قتل، اختلاس، کلاهبرداری، خیانت در امانت، صدور چک بیمحل و دیگر موضوعات نقش مهمی دارد و پس از مشاوره حقوقی با توجه به مشکل موکل به یک وکیل رجوع شود.

امور مربوط به املاک و مستغلات

از انجایی که در ارتباط با اموال و مالکیت نسبت به آنها، قوانین و مقررات خاصی هستند که به صیانت نظم عمومی در این بخش کمک میکند. مشاور امور ملکی با تسلطی که به قوانین دارد، برای حل پروندههای حقوقی و مشکلات ملکی به افراد کمک میکند.
در زمان خرید و فروش ملک یا شراکت در یک ملک، باید از یک مشاور راهنماییهای لازم را بگیرید.
اگر بعد ازثبت یک قرارداد مشکلاتی بهوجود آمد، یک مشاوره حقوقی باید به شناسایی مالک، جمعآوری مدارک و اسناد، ارائه راهنمایی به افراد، تعیین منقول یا غیرمنقول بودن مال، تنظیم دادخواست و تعجیل روند حل مشاجره یاری کند.

مشاور حقوقی امور قراردادها

جهت عقد قراردادهای عمومی، خصوصی و بین المللی، فسخ یا باطل کردن قرارداد و شرح قرارداد لازم است با مشاور امور قراردادها مشورت کنید زیرا به تنظیم متن قرارداد کمک میکند. همچنین با توجه به موضوع و هدف قرار داد عنوان قرارداد هم مشخص میشود. در متن قرارداد باید مشخصات طرفین قرارداد، مبلغ قرارداد و شروط در حین عقد بهصورت دقیق ذکر شود. در صورتیکه کلمات استفاده شده در یک قرارداد معنای حقوقی خود را نداشته باشند و با ابهام باشند امکان سواستفاده برای افراد فراهم میشود. بنابراین مشاور حقوقی باید در تمام این موارد آگاهی کامل داشته باشد.
نکته مهم دیگر مواعد و تاریخهای تعیین شده در یک قرارداد است که باید دقیق باشد تا در زمان شرح قرارداد شبههای وجود نداشته باشد.

سخن آخر

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد پیشرفت امور قضایی و حل مسائل حقوقی وابسته به مشورت با یک مشاور دانا و با تجربه که وکیل دادگستری نیز است ، می باشد لذا یک مشاور یا وکیل قابل اعتماد میتواند نظر شما را نسبت به مشکل حقوقیتان، متحول کند و وهمچنین راهکارهای بهتری برای حل آن به شما ارائه دهد. درصورتیکه به دنبال مشاور حقوقی تلفنی یا آنلاین هستید، گروه حقوقی آقای فرشاد قاسمی به صورت حرفه ای مشاورههای لازم را در اختیارتان قرار میدهد و در مسائل حقوقی در کنار شما خواهند بود.

منبع: گروه حقوقی فرشاد قاسمی

613545