آماده سازی اولین کشتی کمک‌های انسانی برای ارسال به غزه

طبق گزارش منابع خبری نخستین کشتی حامل کمک‌های انسانی برای حرکت از طریق کریدور دریایی اتحادیه اروپا به مقصد نوار غزه آماده می‌شود که قرار است طی روزهای آینده ارسال شود.
تصویر آماده سازی اولین کشتی کمک‌های انسانی برای ارسال به غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، کشتی «Open Arms» درحال آماده شدن برای حرکت از قبرس به سمت نوار غزه است و اولین کشتی خواهد بود که کمک‌های بشردوستانه را مستقیماً از طریق کریدور دریایی که اتحادیه اروپا امیدوار است طی روزهای آتی افتتاح کند، به نوار غزه منتقل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشتی Open Arms با پرچم اسپانیا از سه هفته پیش در بندر لارناکا در جنوب قبرس، نزدیکترین کشور عضو اتحادیه اروپا به نوار غزه پهلو گرفته است.

این خبرگزاری به نقل از یک سازمان خیریه آمریکایی نوشت: این کشتی با حدود ۲۰۰ تُن غذا، آب و لوازم حیاتی برای غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه آماده حرکت است.

این اقدام یک روز پس از آن صورت می گیرد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ایالات متحده قصد دارد یک بندر شناور موقت در سواحل غزه بسازد.

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای صد و پنجاه و پنجمین روز متوالی در بحبوحه بمباران خشونت‌آمیز که روزانه صدها شهید و مجروح بر جای می‌گذارد، ادامه دارد و سیاست قحطی‌ اشغالگران علیه فلسطینی‌ها در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد تعداد قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از آغاز تجاوز در هفتم اکتبر به ۳۰ هزار و ۹۶۰ شهید و ۷۲ هزار و ۵۲۴ مجروح رسیده‌ است.

منبع: همشهری آنلاین

613310

مطالب مرتبط