اعلام آمادگی آلمان برای ارسال کمک‌های هوایی به غزه

وزارت دفاع آلمان از پیوستن به کارزار ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق هوا به غزه خبر داد.
تصویر اعلام آمادگی آلمان برای ارسال کمک‌های هوایی به غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از ناتوانی کشور‌های غربی برای متقاعد کردن رژیم صهیونیستی برای بازکردن کریدور‌های بشردوستانه برای ارسال کمک‌های مورد نیاز به مردم غزه، اکنون این کشور‌ها برای حفظ وجهه خود، اقدام به ارسال کمک‌ها از طریق عملیات هوایی می‌کنند؛ موضوعی که بسیار ناکارآمد سنجیده شده است.

به گزارش الجزیره، آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد به جرگه کشور‌هایی می‌پیوندد که اقدام به رها کردن اقلام بشردوستانه از طریق عملیات هوایی بر فراز غزه می‌کنند.

اردن نخستین کشوری بود که عملیات هوایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را آغاز کرد. اکنون چندین کشور جهان از جمله آمریکا و فرانسه نیز به این کارزار پیوسته اند.

وزارت دفاع آلمان با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: برلین بخش آلمانی اسکادران حمل و نقل هوایی آلمان – فرانسه را برای انجام این ماموریت به کار خواهد گرفت. این تیم هوایی شامل هواپیما‌های هرکولس سی ۱۳۰ می‌شود و در اسرع وقت که چند روز آینده برآورد شده است عملیات خود برای رها کردن اقلام بشردوستانه بر فراز غزه را آغاز خواهند کرد.

بوریس پیستوریس، وزیر دفاع آلمان در این باره می‌گوید: مردم غزه از ابتدایی‌ترین نیاز‌های اولیه محروم هستند. ما می‌خواهیم به سهم خود اقلام غذایی و دارویی را تا جایی که می‌توانیم برای آنها محیا کنیم.

الجزیره در این گزارش آورده است: سازمان‌های بشردوستانه رها کردن اقلام بشردوستانه در آسمان غزه را تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی از اقدامات اسراییل در مسدود کردن مسیر‌های زمینی برای ارسال کمک‌ها به فلسطینیان می‌دانند.

منبع: خبرنگاران جوان

614030