شناخت بیماری گال و درمان آن

گال یک عفونت پوستی شایع و در عین حال بسیار مسری است که توسط کنه میکروسکوپی به نام Sarcoptes scabiei ایجاد می شود.
تصویر شناخت بیماری گال و درمان آن

به گزارش سایت خبری پرسون، گال یک عفونت پوستی شایع و در عین حال بسیار مسری است که توسط کنه میکروسکوپی به نام Sarcoptes scabiei ایجاد می شود.

این انگل کوچک در پوست انسان نفوذ کرده و از خون تغذیه می کند و باعث خارش شدید و تحریک پوست می شود. در حالی که گال می تواند افراد را در هر سن و پیشینه ای تحت تاثیر قرار دهد، در مناطق پرجمعیت با بهداشت ضعیف شایع تر است.

گال چیست؟

گال یک عفونت پوستی است که توسط کنه Sarcoptes scabiei ایجاد می شود. این کنه‌ها تقریباً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند و طول آن تنها 0.3 میلی‌متر است. آنها می توانند تا 72 ساعت روی پوست انسان زنده بمانند و همچنین می توانند از طریق تماس مستقیم با اشیاء آلوده مانند ملافه، لباس و مبلمان منتقل شوند.

شایع ترین علامت گال خارش شدید به خصوص در شب است. خارش ناشی از واکنش آلرژیک بدن به کنه ها، تخم مرغ ها و مواد زائد آنهاست. سایر علائم عبارتند از: بثورات پوستی، تاول ها یا برجستگی های ریز روی پوست و خطوط نازک مداد مانند در جایی که کنه ها سوراخ شده اند.

درمان گال

در صورت عدم درمان، گال می‌تواند منجر به عوارضی مانند عفونت‌های باکتریایی پوست و گال پوسته‌ای، که شکل شدید بیماری است، شود. بنابراین، درمان زودهنگام برای جلوگیری از گسترش عفونت و کاهش علائم بسیار مهم است.

رایج ترین درمان برای گال، کرم ها یا لوسیون های موضعی تجویزی است که کنه ها و تخم های آن ها را از بین می برند. این داروها باید به تمام بدن از گردن به پایین اعمال شود و حداقل 8 تا 12 ساعت قبل از دوش گرفتن روی پوست باقی بمانند. آنتی هیستامین ها نیز ممکن است برای کاهش خارش تجویز شوند.

علاوه بر کرم های دارویی، داروهای طبیعی نیز وجود دارد که می تواند به درمان گال کمک کند. اینها شامل روغن درخت چای، روغن چریش و آلوئه ورا هستند که دارای خواص ضد میکروبی هستند که می توانند به از بین بردن کنه ها و تسکین پوست کمک کنند.

جلوگیری از گسترش گال

گال بسیار مسری است و افراد آلوده به راحتی می توانند آن را به دیگران سرایت کنند. بنابراین، انجام اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مکان های شلوغ مانند مدارس، خانه های سالمندان و زندان ها بسیار مهم است.

برخی از راه‌های پیشگیری از گسترش گال عبارتند از: شستن ملافه، لباس و حوله در آب داغ و خشک کردن آن‌ها روی حرارت بالا، جاروبرقی مرتب فرش و مبلمان و پرهیز از استفاده مشترک از وسایل شخصی مانند کلاه، شانه و حوله.

نقش سایت کوروک در درمان و گسترش آگاهی در مورد گال

Koorookیک وب سایت سلامت و تندرستی است که به ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد شرایط مختلف سلامت از جمله گال اختصاص دارد. این سایت مقالات آموزنده ای در مورد علائم، درمان و پیشگیری از گال ارائه می دهد و به افراد کمک می کند تا این عفونت پوستی را بهتر درک کنند و مدیریت کنند.

ماموریت Koorook این است که به افرادی که با گال دست و پنجه نرم می کنند کمک کند تا گزینه های درمانی موثر و مقرون به صرفه ای پیدا کنند.

این وب سایت همچنین به فرمول درمان قطعی گال در ایران و جهان مفتخر است. و با قدرت اعلام می دارد که اولین در درمان و ریشه کن کردن گال تنها در 3 تا 5 روز هستند.

نتیجه

در نتیجه، گال یک بیماری پوستی شایع و بسیار مسری است که توسط کنه Sarcoptes scabiei ایجاد می شود.

درمان سریع برای جلوگیری از عوارض بیشتر و جلوگیری از گسترش بیماری ضروری است.

Koorookیک منبع ارزشمند برای کسانی است که با گال دست و پنجه نرم می کنند، گزینه های درمانی موثر و قطعی را ارائه می دهد.

اگر مشکوک هستید که شما یا شخصی که می شناسید ممکن است گال داشته باشد، به دنبال مشاوره پزشکی باشید و برای اطلاعات و منابع بیشتر به koorook.com مراجعه کنید. بیایید با هم کار کنیم تا این بیماری مزاحم پوستی را ریشه کن کنیم و به کسانی که آسیب دیده اند کمک کنیم زندگی با کیفیت بهتری داشته باشند.

منابع محتوا koorook.com, kasheflab.net :

منبع: koorook.com

613296