لزوم توجه دولت آینده به موضوع کودکان کار

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مقابله با کار کودک مراسمی توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با حضور گروه‌های جهادی، NGO ها و مسئولان مدارس پویاشهر ویژه کودکان کار در مدرسه دارالفنون منطقه ۱۲ برگزار شد.

تصویر لزوم توجه دولت آینده به موضوع کودکان کار

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مراسم که سید محمد نقیب سرپرست سازمان و برخی مدیران شهری حضور داشتند آخرین وضعیت ساماندهی کودکان کار و خیابان و موانع و مشکلات پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نقیب شنونده صحبت‌های برخی از مدیران مراکز پویاشهر بود.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران پیرامون برگزاری این جلسه با حضور NGO ها و مدیران مراکز پویاشهر گفت: در ایام هفته مقابله با کار کودکان هستیم و در این مراسم مشکلات و موضوعات مطرح و بررسی شد و مقرر گردید نشستی به صورت ماهانه داشته باشیم و امیدوارم این نشست ها مرتب برگزار شود تا موانع و مشکلات پیش رو برای ساماندهی کودکان کار و خیابان را بررسی کنیم.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی با بیان اینکه دولت ها قول هایی در حوزه کودکان کار داده‌اند که باید به آنها پایبند باشند، اظهار کرد: باید توجه ویژه‌ بخش های مختلف در حوزه کودکان کار از دولت آینده مطالبه شود. ما هم در سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تعهداتی داریم که پیگیری می‌کنیم تا همه کودکان در شهرمان کودکی کنند و امیدواریم این تلاش‌ها مثمرثمر باشد و شهری داشته باشیم که هیچ کودکی دیگر به سمت کار کردن نرود و هر اتفاق مثبتی که برای همه کودکان می افتد برای این کودکان هم رخ دهد.

بر اساس گزارش سایت شهر، نقیب در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی گروه‌های جهادی، NGO ها و مسئولان مدارس پویاشهر، ابراز امیدواری کرد با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های ویژه استعدادیابی، توانمندسازی و آموزش کودکان کار و خیابان که تاکنون رقم خورده، شاهد نتایج مثبتی در این حوزه باشیم.

منبع: ایسنا

682853