دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد:

تدوین سند تحول بنیادین آخرین خدمت شورای عالی آموزش و پرورش

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آخرین خدمت این شورا تدوین سند تحول بنیادین است، در دوره بی‌ثباتی مدیریتی و تغییر متعدد وزرای آموزش و پرورش، اگر ثبات و استقلال شورای عالی نبود، امروز نامی از سند باقی نمی‌ماند.
تصویر تدوین سند تحول بنیادین آخرین خدمت شورای عالی آموزش و پرورش

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود امانی طهرانی روز سه شنبه در مراسم یکصد و دومین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش افزود: سال ۱۲۷۵ هجری شمسی یعنی ۱۰ سال قبل از مشروطه، شورای عالی آموزش و پرورش شکل گرفت.

وی اظهارداشت: امروز ۱۰۲ سال تاسیس شورای عالی توسط مجلس شورای ملی است اما این نهاد قدمت ۱۲۷ ساله دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: شورای عالی آموزش و پرورش دارای استقلال است و آخرین خدمت این شورا تدوین سند تحول بنیادین است در دوره بی ثباتی مدیریتی و تغییر متعدد وزرای آموزش و پرورش، اگر ثبات و استقلال شورای عالی نبود، امروز نامی از سند باقی نمی‌ماند.

امانی طهرانی با تاکید بر اتقان مصوبات این شورا عنوان کرد: شتابزدگی برای این شورا عین ناپختگی است، سند تحول بنیادین جز اسنادی است که بیشترین درجه توجه به اجرای آن در کل کشور وجود دارد البته به دلیل ضعف‌های ساختاری در آموزش و پرورش ممکن است این سوال ایجاد شود که پس سند تحول برای چیست؟ اگر در برخی نقاط کشور وضعیت آموزش و پرورش به گونه‌ای است که برای تامین نیازها به مایحتاج نیاز دارد، ابتدا باید نیازها را تأمین کرد.

منبع: ایرنا

612916