غضنفرآبادی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

توجه جدی نوری به سند تحول بنیادین و حل مشکلات فرهنگیان

نماینده مردم بم در مجلس با اشاره به برنامه های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نوری توجه زیادی به سند تحول بنیادین و حل مشکلات فرهنگیان دارد.
تصویر توجه جدی نوری به سند تحول بنیادین و حل مشکلات فرهنگیان

به گزارش سایت خبری پرسون، موسی غضنفرآبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه 7 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان فرمودند «دهه های آینده، دهه های شماست و شما هستید که باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور و طلوع ولایت عظما (ارواحنا فدا) است، نزدیک کنید، برای برداشتن گام های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت و اگر از این راهبرد غفلت شود، خسارت خواهیم دید، مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق، اصیل و ایمانی است.»

نماینده مردم بم در مجلس یازدهم ادامه داد: همه می دانیم که آموزش و پرورش پایه پیشرفت، پایه علمی و پایه فرهنگی کشور است، اگر آموزش و پرورش در همه موضوعات در سطح و تراز خود خوب عمل کند، بخش عظیمی از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد که بر همین اساس برنامه ها و سوابق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مورد ارزیابی قرار می دهیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

وی افزود: با توجه به شناختی که از ایشان وجود دارد و همچنین با توجه به سوابق درخشان ایشان، وی می تواند این جایگاه را پر کند. ایشان برای گام دوم انقلاب تنها بستری را که درک نشده است، آموزش جوانان می داند که تاکید دارند باید به این موضوع پرداخته شود.

غضنفرآبادی اظهار کرد: در برنامه ایشان و بررسی سوابق آمده است که وی مسئول پرورشی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای قطر و بحرین، مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی، نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در دولت و مجلس شورای اسلامی، مشاور معاونت توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی و البته سوابق دیگری نیز دارند که در گزارش کمیسیون آموزش به نمایندگان محترم ارائه شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: ایشان از رزمندگان باسابقه و موثر در جبهه های جنگ بودند و همچنین در بحث برنامه های اولویت دار در کوتاه مدت و میان مدت برنامه های بسیار کاملی دارند که در برنامه های کوتاه مدت ایشان آمده؛ تعریف برنامه های اجرایی و عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام های 6 گانه، تعیین نقش ها و شاخص های کلیدی و تعیین استلزامات لازم با ملاحظه در بازنگری آن، پیگیری و اجرای کامل رتبه بندی فرهنگیان، برنامه ریزی جهت حضور و اجرای مطلوب برنامه های آموزشی و پرورشی دانش آموزان، استفاده حداکثری از قانون بودجه جهت تامین مالی و پرداخت تعهدات مالی، پیگیری تصویب اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان و اتخاذ تدابیر لازم جهت پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم به ویژه در مناطق محروم و... می باشد.

وی تصریح کرد: در برنامه های میان مدت ایشان تدوین و بازنگری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اصلاح و تصویب لوایح مورد نیاز برای پیشبرد سیستم آموزشی و پرورشی کشور و در نهایت توجه جدی به سند تحول بنیادین است که ایشان توجه جدی به این امر دارد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از همکاران محترم می خواهم که با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی در جهت کمک به فرهنگیان گام مهمی بردارند.

372905