چمران: یک شهرداری ویژه زیر نظر شهرداری منطقه ۱۲ ایجاد می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به موضوع ایمنی بازار تهران گفت: طرح بازار در شورا مطرح خواهد شد، قرار است که یک شهرداری مشخص زیر نظر شهرداری منطقه ۱۲ ایجاد می‌شود.
تصویر چمران: یک شهرداری ویژه زیر نظر شهرداری منطقه ۱۲ ایجاد می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی چمران در حاشیه دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز بهای خدمات بازدید از برج میلاد و مراکز فرهنگی بررسی و تعیین می‌شود، گفت: لایحه HSE شهرداری تهران و اساسنامه سازمان آرامستان‌ها نیز بررسی خواهد شد.

او با بیان اینکه برنامه مفصلی برای مراکز میراث فرهنگی، چگونگی ساخت و ساز و دریافت پروانه در این مراکز در شورا تهیه شده است، تأکید کرد: البته روند مشخص بود اما سریع و راحت و روان نبود، در این برنامه ارتباطات بین شهرداری، شورا و وزارت میراث فرهنگی بررسی شده است.

چمران همچنین تصریح کرد: متاسفانه قرار نیست اتفاق خاصی در حال حاضر در بازار بیفتد و طرح ما مربوط به بازار نیست. طرح بازار در شورا مطرح خواهد شد و یک شهرداری ویژه زیر نظر شهرداری منطقه ۱۲ ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه اصناف، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری باید همکاری کنند، گفت: هیچ دلیلی ندارد کالاها در انبارهای بازار دپو و مجددا خارج شود. باید به میزان خرید مردم، کالا وارد بازار شود اما در حال حاضر تمام اجناس در بازار انبار و از آنجا حتی به سایر شهرها ارسال می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم ایمنی و شلوغی تاسیسات آب و برق و ایجاد آتش‌سوزی گفت: امیدواریم سازمان میراث فرهنگی همکاری و بیشتر به بازار توجه کند. به طوری که مشکلات ارتفاع ساخت و ساز اصلاح شود و اجازه ندهیم بازار به سمت فرسودگی برود.

او با بیان اینکه برخی اصناف اعلام آمادگی کردند که در نزدیک نمایشگاه دائمی مستقر شوند، گفت: زمین‌هایی در اطراف نمایشگاه برای کارگاه‌های این اصناف پیش بینی و فروش جزئی آنها در بازار انجام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

612329