علی بحرینی: حق دفاع مشروع برای اسرائیل وجود ندارد

سفیر ایران در ژنو بیان کرد: رژیم اسرائیل اشغالگر است و حق دفاع مشروع برای اشغالگر موضوعیت ندارد.
تصویر علی بحرینی: حق دفاع مشروع برای اسرائیل وجود ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در جلسه بررسی گزارش کمیسر عالی حقوق بشر در خصوص وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در نشست 55 شورای حقوق بشر گفت: نشست پنجاه و پنج شورا در حالی شروع شده است که 75 سال اشغالگری اسرائیل در دردناک ترین شرایط خود قرار گرفته است و جهان شاهد وحشی گری بی‌رحمانه نیروهای اشغالگر علیه مردم بی گناه فلسطین است.

بحرینی افزود: اینکه هنوز نتوانسته‌ایم این وحشی گری را متوقف کنیم و از جان فلسطینیان حفاظت کنیم قصور همه ماست. نه تنها نتوانسته‌ایم این جنایات را متوقف کنیم بلکه اعطای بسته‌های حمایتی مالی و نظامی برخی از کشورها به رژیم اسرائیل نقش غیرقابل تردیدی در تداوم این جنایات داشته است.

سفیر ایران در خصوص گزارش‌ها و مواضعی که برای نیروهای صهیونیستی حق دفاع مشروع قائل هستند گفت: اشغالگری اسرائیل و حق مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری نباید با یکدیگر برابر دیده شود و نیروهای اشغالگر اسرائیلی چیزی به نام "حق دفاع مشروع" ندارند و تنها مسئولیت دارند مطابق با حقوق بین الملل به اشغالگری پایان دهد و مطابق با حقوق بین الملل رفتار کنند.

نشست پنجاه و پنج شورای حقوق بشر از 7 اسفند کار خود را در ژنو آغاز کرده و در مدت شش هفته تا 17 فروردین 1403 موضوعات مختلف حقوق بشری از جمله وضعیت حقوق بشری در فلسطین را بررسی خواهد کرد.

منبع: تسنیم

612089