وعده سفیر عربستان در ایران درباره حج عمره

سفیر عربستان سعودی در تهران در خصوص اعزام حجاج ایرانی به عمره مفرده براساس توافق جدید بین مسؤولان دو کشور اظهار کرد:تاخیری به خاطر مسائل فنی در اجرای عمره به وجود آمده که ان شاءالله بزودی حل خواهد شد.
تصویر وعده سفیر عربستان در ایران درباره حج عمره

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد وحیدی وزیر کشور در دیدار عبدالله بن سعود العنزی که روز سه شنبه در دفتر وزیر کشور برگزار شد، همکاری و تعامل سازنده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را به نفع جهان اسلام و منطقه دانست و گفت: اراده و عزم جدی در مسوولان دو کشور برای تقویت روابط همه جانبه وجود دارد.

«عبدالله بن سعود العنزی» سفیر عربستان در تهران نیز در این دیدار، با تایید اظهارات وزیر کشور درباره مقابله با تروریسم، تقویت روابط دو کشور و امداد رسانی به مردم غزه گفت: روابط پادشاهی عربستان و جمهوری اسلامی ایران در مسیر طبیعی و درست خود قرار دارد. ایران کشور برادر، همسایه و مهم برای عربستان سعودی است.

وی با تاکید بر اینکه زمینه‌های متعددی برای همکاری بین وزارتخانه‌های داخله دو کشور وجود دارد، گفت: فعال‌سازی و بروز رسانی توافق‌نامه امنیتی بین دو کشور که ۲۰ سال پیش منعقد شده است، می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای گسترش همکاری‌های دو جانبه ازجمله مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر باشد.

سفیر عربستان سعودی در تهران یادآور شد که ما در جریان تلاش‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران از جمله وزارت کشور برای مقابله با گروه‌های تروریستی هستیم و معتقدیم که تعامل مسئولان کشورهای منطقه، برای مواجهه با پدیده تروریسم بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی در خصوص اعزام حجاج ایرانی به عمره مفرده براساس توافق جدید بین مسؤولان دو کشور اظهار کرد: تاخیری به خاطر مسائل فنی در اجرای عمره به وجود آمده که ان شاءالله بزودی حل و انجام خواهد شد.

منبع: مشرق

598669