ناتوانی بسیاری از وکلا به اجاره دفتر و تمدید پروانه وکالت

عضو هیئت رئیسه کانون وکلای استان فارس درخصوص مشکلات مالی تعداد زیادی از وکلای استان صحبت کرد.
تصویر ناتوانی بسیاری از وکلا به اجاره دفتر و تمدید پروانه وکالت

به گزارش سایت خبری پرسون، علی شایان‌منش امروز، اول اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کانون وکلای استان فارس طی ۷۵ سالی که از تاسیس آن می‌گذرد، همواره کنار مردم این دیار ایستاده است.

نایب رئیس کانون وکلای استان فارس با بیان اینکه هفته اول اسفندماه به عنوان هفته وکیل نامگذاری شده است، گفت: هم‌اکنون ۳ هزار و ۴۸۸ وکیل پایه یک دادگستری در کانون وکلای فارس ثبت شده‌اند و ۷۰۰ نفر نیز دوره کارآموزی خود را سپری می‌کنند. ضمن اینکه بیش از هزارنفر نیز در آزمون سال ۱۴۰۲ پذیرفته شدند.

وی در ادامه به بیان مشکلات مالی برخی وکلا اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰‌ درصد وکلای استان به دلیل مشکلات مالی، قادر به تمدید پروانه وکالت خود نیستند و نیمی از وکلای ما نیز دارای شغل دوم هستند و این یعنی در امر وکالت خود نتوانسته‌اند معیشت خود را تامین کنند.

شایان‌منش افزود: بخش زیادی از همکاران ما قادر به اجاره یک دفتر نیستند و تعداد زیادی از آن‌ها به همراه یکدیگر، اتاقی را اجاره کرده‌اند تا بتوانند امور وکالت خود را انجام دهند.

وی همچنین با بیان اینکه کانون وکلا در راستای مسئولیت اجتماعی خود، به برخی پرونده‌ها به‌صورت رایگان رسیدگی می‌کند، گفت: از ابتدای سال تا کنون، ۱۳۰ پرونده حقوقی و بیش از ۱۲۰۰ پرونده کیفری که متعلق به افراد بی‌بضاعت بوده است، از طرف همکاران ما به ‌صورت رایگان پذیرفته شده است.

عضو هیئت رئیسه کانون وکلای استان فارس افزود: دو شعبه ما در دادگاه‌های گل‌سرخ و ملاصدرا، روزانه به بیش از ۳۰ مراجعه کننده، مشاوره رایگان می‌دهند.

شایان‌منش در پایان از فراهم کردن آزادسازی ۲۲ نفر از محکومین مالی و جرایم غیرعمد به میمنت روز وکیل و در روزهای آینده خبر داد.

منبع: ایسنا

610986