رئیس کل دادگستری استان قزوین:

وکیل با ارائه مستندات می‌تواند قاضی را در کشف حقیقت یاری کند

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در نشست مسئولان قضایی با اعضا کانون وکلای استان قزوین ضمن اشاره به اینکه امر وکالت به عنوان یکی از دو بال فرشته عدالت است، اظهار داشت: نقش وکیل در اجرای عدالت بسیار با اهمیت است چراکه وکیل با ارائه ادله و مستندات می‌تواند قاضی و دستگاه قضایی را در کشف حقیقت یاری کند.
تصویر وکیل با ارائه مستندات می‌تواند قاضی را در کشف حقیقت یاری کند

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن تقدیر از تلاش جامعه وکالت در اجرای عدالت و کشف حقیقت افزود: نقشی که جامعه وکالت در کشف حقیقت و صدور آراء متقن در اجرای عدالت دارد بر هیچکس پوشیده نیست.
مقام ارشد قضایی استان به محورهای مهمی که باید در آیین نامه وکالت به آن‌ها پرداخته شود اشاره کرد و گفت: تقویت نظارت درون سازمانی، تقویت مبارزه با فساد، تقویت دسترسی مردم به وکیل و همچنین تقویت اختیارات بر اساس قانون، باید در تدوین آیین نامه وکالت مورد توجه قرار بگیرد.


وی ضمن تاکید بر عزم دستگاه قضا برای کاهش هزینه‌های دادرسی و آسان شدن دسترسی مردم به عدالت، تصریح کرد: نباید دسترسی به وکیل آنچنان سخت باشد که تا به فردی پیشنهاد می‌شود برای حل مشکلش به وکیل مراجعه کند، بگوید توان هزینه کردن برای گرفتن وکیل را ندارم.


حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جامعه وکالت هرچه گسترده‌تر باشد میتواند به آگاهیبخشی به اجتماع کمک کند و در صورتی‌که آگاهی های حقوقی مردم توسعه یابد شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری خواهیم بود.


رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: امیدواریم دستگاه قضا و کانون وکلا که دو نهاد بسیار ارزشمند و موثر در جریان دادرسی عادلانه اند بتوانند بیش از گذشته در راستای احقاق حق و به پرواز درآوردن پرنده عدالت همکاری کنند و تعاملی سازنده، منطقی و قانون مدار داشته باشند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نشست های مشترکی یقینا در حل بسیاری از مسائل مرتبط راهگشاست و این آمادگی در تشکیلات قضایی استان وجود دارد تا با حضور در نشست های تخصصی مشترک، در جهت حل مشکلات و در نهایت ارایه خدمت رسانی مطلوب گام بردارد.

302194