شهردار اهواز:

اولویت شهرداری حل معضل آب‌های سطحی و فاضلاب است

شهردار اهواز گفت: مهم‌ترین برنامه شهرداری حل معضل آب‌های سطحی و فاضلاب است.
تصویر اولویت شهرداری حل معضل آب‌های سطحی و فاضلاب است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان خوزستان، رضا امینی شهردار کلانشهر اهواز گفت: شهر اهواز شهری پر افتخار با مردمی متدین، انقلابی و خونگرم و دارای جاذبه‌های مختلف و ظرفیت‌های متنوع است و مهم‌ترین برنامه شهرداری حل معضل آب‌های سطحی و فاضلاب است.

او با بیان اینکه یکی دیگر از طرح‌های مهم شهرداری اهواز اجرای طرح محرومیت‌زدایی در مناطق محروم بوده که با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال اجرا است و ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح نقش بسزایی در ایجاد نظم شهری و ترافیک دارد که در اهواز دو طرح تقاطع غیر همسطح چمران و چهار شیر در حال اجرا است که با تقویت آن‌ها شاهد سرعت بخشیدن به این طرح‌ها خواهیم بود.

امینی بیان داشت: باید با ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم سرمایه سرمایه گذاران را جذب کنیم و رودخانه کارون و وجود پل‌های موجود در شهر بهترین ظرفیت در کلانشهر اهواز است.

شهردار اهواز تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاران، مشارکت شهروندان و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند عاملی برای توسعه شهر اهواز باشد و باید فاصله طبقاتی بین محلات و مناطق اهواز کمتر و از بین برود و سطح نگاه به اهواز در سطح استانی، ملی و بین المللی را باید ارتقا دهیم و بیشتر بودجه شهرداری اهواز صرف هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق کارکنان می‌شود.

سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: شهرداری‌ها دارای دو درآمد پایدار و ناپایدار بوده و بیشتر بودجه شهرداری اهواز از درآمد‌های ناپایدار است و باید بودجه‌های پایدار برای شهرداری تعریف شود، از جمله برنامه‌های شورای اسلامی شهر اهواز تدوین سند چشم انداز ۱۴۱۰ اهواز می‌باشد که براساس آن برنامه‌ها و توسعه شهر دیده خواهد شد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه حق آلایندگی و ارزش افزوده از جمله حقوق شهر اهواز است که باید پرداخت شود و فقط در حق آلایندگی شهرداری از یکی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ۲۳۰۰ میلیارد تومان طلب دارد، تصریح کرد: اجرای طرح‌های نوسازی بافت‌های فرسوده، حل چاله و چوله‌های موجود در خیابان از دیگر برنامه‌های شهرداری اهواز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

365483