اخبار جدید از انتخابات ریاست جمهوری و کاندیدها

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم یک‌سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ پس از اعلام رسمی اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده فرصت تبلیغات برای کاندیداها، احزاب وجریان‌های مختلف سیاسی آغاز شده است.
تصویر اخبار جدید از انتخابات ریاست جمهوری و کاندیدها

به گزارش سایت خبری پرسون، انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است در تاریخ هشتم تیر سال جاری برگزار می‌شود.

طبق جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان از دهم خرداد آغاز و تا چهاردهم ماه جاری انجام شد.

پس از اتمام فرآیند بررسی صلاحیت‌ها روز گذشته سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که صلاحیت مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمد باقر قالیباف از طرف شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری تایید شده است.

در ادامه اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره انتخابات پیش‌رو را مرور خواهیم کرد.

طی این دیدار که عصر روز چهارشنبه با حضور محمد باقر نوبخت، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه و روسای ارکان برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا تمامی ظرفیت‌های بالقوه حزب حزب اعتدال و توسعه در جهت پیروزی مسعود پزشکیان در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به کار گرفته شود.

ضمن قدردانی و استقبال مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ازظرفیت‌ها و امکانات به کار گرفته شده از سوی حزب اعتدال و توسعه، سید علی آقازاده به عنوان رییس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه و مسئول هماهنگی با ستاد مرکزی پزشکیان معرفی شد.

هر ۶ نامزد انتخابات، امروز میهمان رسانه ملی خواهند بود.

مصطفی پورمحمدی در برنامه «میزگرد سیاسی» از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶
سعید جلیلی در برنامه «صف اول» از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰
علیرضا زاکانی در برنامه «با مردم» در شبکه یک از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹
محمدباقر قالیباف در برنامه «میزگرد فرهنگی» از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۴۵
مسعود پزشکیان در برنامه میزگرد اقتصادی از ساعت ۲۲:۴۵ تا ۲۴ به بیان برنامه های خود خواهند پرداخت.

جلیلی: شروع کاری دولت‌ جدید با برنامه هفتم است و این یک فرصت است

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه گفت وگوی ویژه خبری چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه با موضوع دولت چهاردهم و برنامه پنج ساله هفتم به تبیین برنامه‌های خود در این رابطه پرداخت و گفت: تقریبا از برنامه پنجم توسعه که بخش سیاسی آن را عهده دار بودم و پس از آن برنامه ششم به دلیل عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و اکنون نیز در برنامه هفتم به دلیل اینکه عضو هیئت عالی نظارت مجمع هستم برنامه هفتم را کامل دنبال کرده ام.

وی ادامه داد: یکی از وظایف هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که برنامه هفتم توسعه را از جهت مغایر بودن با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بررسی کند؛ بر این اساس همه بخش‌های برنامه هفتم را مطالعه و بررسی کردم و حتی مواردی که مغایرت داشت در هیئت عالی نظارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بسیاری از آن‌ها اصلاح و از جهت انطباق با سیاست‌های رهبری انقلاب مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

جلیلی با بیان اینکه نسبت به برنامه هفتم اشراف دارم، اظهار داشت: همزمانی آغاز به کار دولت با آغاز برنامه هفتم فرصت مغتنمی است چرا که دولت کار خود را با برنامه‌ای که مورد وفاق در کشور قرار گرفته است شروع می‌کند. برنامه هفتم توسعه تصویب و تبدیل به قانون شده و امروز مبنا و منشور کار ۵ سال آینده کشور است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: لازمه پیشرفت و جهش کشور داشتن برنامه و باور داشتن به برنامه است؛ دولت وقت در سال ۹۲ اعتقادی به برنامه نداشت لذا فقط ۳۰ درصد آن اجرا شد و رشد منفی و صفر داشتیم که دلیل آن نبود برنامه است.

پورمحمدی: من با صدام، دشمن ملت ایران مذاکره کردم، اما با قدرت

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با حضور در برنامه با مردم، برنامه‌های انتخاباتی خود را تبیین کرد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: یازده سالم بود که با مقام معظم رهبری آشنا شدم و این آشنایی بعد از انقلاب نیز ادامه یافت. در خرداد سال ۶۰ دادستان انقلاب بودم و بعد از آن به عنوان بازپرس ویزه به تهران آمدم و خدمت امام بودم و بیش از ۴۵ دقیقه گزارش و جلسه با ایشان داشتم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: توضیحات زیادی از وضعیت و رسیدگی‌ها داشتم و امام موثر شدند و همان نیز منجر به فرمان ۸ ماده‌ای ایشان شد؛ و از مردم می‌خواهم این ۸ فرمان را بخوانند که مهمترین پیام آن دفاع از متهمان و زندانیان و مردم بود.

زاکانی: مواجهه با فساد اقتصادی باید از قوی‌ترین بخش آن شروع شود

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه صف اول، عملکرد و برنامه‌های خود را برای شرکت در این دوره از انتخابات تشریح کرد.

زاکانی گفت: بنده متولد تهران هستم. ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ و در بین میدان شوش و میدان خراسان، اتابک لرزاده می‌گویند. طبعا قبل از انقلاب ما سنی نداشتیم مثلا حدود یازده سال و نیم مان بوده که انقلاب شده و انقلاب که به پیروزی رسید ما اصلا حیات سیاسی مان بعنوان یک نوجوان در بستر تظاهرات و در بستر کارکرد‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت. بعد از انقلاب هم توجه به حفظ این دستاورد موضوعیت داشت، لذا انقلاب یک فصلی شد بین قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در زندگی ما و بنده حدود ۱۵ سال و دو سه ماهم بود در همان ماه‌های اول جنگ توفیق داشتم به منطقه رفتم، آن زمان جنگ‌های نامنظم بود. برای ما شهید چمران هم یک اسطوره بود و هست.

تا پایان جنگ خدا توفیق داد بیش از ۶۲ ماه ما در منطقه بودیم، عمده اش هم من در واحد تخریب و واحد اطلاعات عملیات بودم یعنی تا قبل از این که دستم آسیب نخورده بود در واحد تخریب بودم، وقتی که دستم آسیب خورد و توفیق جانبازی نصیبم شد آمدیم در واحد اطلاعات عملیات؛ مسئولیت‌های مختلف هم داشتم، یعنی از مسئول واحد اطلاعات عملیات محور نجف ۳ گرفته تا مسئول گردان یا قائم مقام اطلاعات عملیات لشگر ۲۷ و در یک فرصتی هم مسئول محور این لشکر بودم؛ لذا خدا توفیق داد در بهترین دوره زندگی مان در بهترین نقطه در خدمت به دین و میهن قرار بگیریم.

منبع: میزان

682462