هرگونه استخدام در وزارت آموزش و پرورش ناظر به ۲ امر است/ امتیاز خاص استخدامی برای این گروه از معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در خصوص امتیاز ویژه تعیین‌شده برای جذب گروهی از معلمان شرکت‌کننده در آزمون استخدامی توضیح داد.
تصویر هرگونه استخدام در وزارت آموزش و پرورش ناظر به ۲ امر است/ امتیاز خاص استخدامی برای این گروه از معلمان

به گزارش سایت خبری پرسون، علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره جذب و استخدام معلمان نهضتی سال ۹۲ به بعد اظهار کرد: هرگونه استخدام در وزارت آموزش و پرورش ناظر به ۲ امر است؛ استخدام یا از طریق قانون و یا از طریق برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه معلمان نهضتی گله‌مند هستند که با سابقه تدریس بالای ۱۰ سال هنوز جذب آموزش و پرورش نشده‌اند و از طرفی بعضا سن این معلمان بالای ۴۰ سال رفته است و به دلیل محدودیت سنی از طریق آزمون نیز شاید نتوانند جذب شوند، توضیح داد: آموزش و پرورش تعیین‌کننده قانون استخدام و تعیین‌کننده نتایج آزمون‌های استخدامی نیست. تعیین‌کننده قانون مجلس و تعیین‌کننده نتایج آزمون استخدامی هم خود فرد است. ما ناظر به قانون مجلس و نتایج آزمون استخدامی اقدام می‌کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حتی سازمان اداری و استخدامی هم نمی‌تواند جدا از قانون مجلس تصمیم بگیرد، خاطرنشان کرد: سازمان اداری و استخدامی هم مجبور است مبتنی بر قانون مجلس، مجوز استخدام و جذب به ما دهد؛ اینطور نیست که تصور کنیم سازمان اداری و استخدامی می‌تواند هر کاری انجام دهد. سازمان اداری استخدامی هم در ریل قانون موجود به ما مجوز جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون ماده ۲۸ و انجام مصاحبه می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در عین حال افزود: فعلا قانون در خصوص استخدام معلمان نهضتی سال ۹۲ به بعد هم چیزی نگفته است. از این رو این معلمان برای استخدام می‌توانند در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

فرهادی در پایان سخنان خود، ضمن دعوت از معلمان نهضتی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش، تاکید کرد: در آزمون‌های استخدامی، به ازای سال‌های تدریس، به معلمان نهضتی امتیاز می‌دهیم و معلمان نهضتی اولویت ما در جذب هستند چراکه معتقدیم این معلمان سابقه و مهارت معلمی دارند.

منبع: همشهری آنلاین

599607