در حوزه اشتغال تولید محور برای زندانیان نقش‌آفرین خواهیم بود

رئیس سازمان زندان‌ها به اشتغال‌زایی برای زندانیان در تحقق شعار سال تأکید کرد.
تصویر در حوزه اشتغال تولید محور برای زندانیان نقش‌آفرین خواهیم بود

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست «تبیین و تشریح اولویت‌هایی اجرایی سازمان زندان‌ها» در سال ۱۴۰۲ با حضور غلامعلی محمدی و معاونین، مشاورین و مدیران‌کل ستادی و استانی این دستگاه اصلاحی و تربیتی برگزار شد.

در این نشست با تأکید بر منویات رئیس دستگاه قضا و همچنین سخنان معاون اول قوه قضائیه که در جلسات شورای‌عالی قضائی مطرح شده است، اولویت‌های اجرایی سازمان زندان‌ها برای سال جاری ابلاغ شد.

توسعه اشتغال تولیدمحور، اجرای برنامه‌های عمیق فرهنگی در زندان‌ها، کارآمدی سازمانی، آموزش‌های پویا برای کارکنان، تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در حوزه زندانبانی و توسعه رفاهیات از مهمترین محورهای مورد تأکید غلامعلی محمدی در جلسه حاضر بود.

رئیس سازمان زندان‌ها در بخشی از سخنان خود با اشاره به تحقق شعار سال بویژه در حوزه رشد تولید در سطح زندان‌ها گفت: در سال اخیر در امر اشتغال‌زایی زندانیان به هدف‌گذاری مقرر رسیدیم و متعاقباً در سال جاری نیز در حوزه اشتغال‌زایی برای زندانیان با تکیه بر دستمزد متعارف و متناسب همچنان نقش‌آفرین خواهیم بود.

محمدی همچنین تأکید کرد: یکی از ابلاغیات جدی ما در سال جاری تحقق برنامه‌های فرهنگی در سطح زندان‌ها خواهد بود. قطعاً کار عمیق فرهنگی به‌عنوان یک برنامه مهم بر خیلی از زندانیان تأثیرگذار است.

در این نشست معاونین و جمعی از مدیران‌کل زندان‌ها نیز به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند. همچنین در بخش دیگر معارفه مجید رضایی به عنوان «مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات» سازمان زندان‌ها با حکم غلامعلی محمدی برگزار شد.

اولویت‌های سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در سال ۱۴۰۲ بر محورهای ذیل استوار است:

استفاده حداکثری از ظرفیت مصوبه مولدسازی با رویکرد: انتقال زندان‌های فرسوده به خارج از شهرها، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تأمین تجهیزات امنیتی و هوشمند.

ساماندهی نحوه نگهداری زندانیان دارای جرایم خشن، سارقین سابقه‌دار و مجرمین حرفه‌ای با رویکرد ارتقا کارکرد حبس.

توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی و اصلاحی و حمایتی با هدف کاهش آسیب و بازاجتماعی شدن زندانیان مبتنی بر توانمندسازی، اشتغال تولیدمحور، سلامت فراگیر.

ارتقا سطح انگیزش و بهره‌وری نیروی انسانی در شغل سخت و پرصعوبت زندانبانی با رویکرد ساختار کارآمد، آموزش پویا، توسعه رفاهیات.

توسعه بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و تأسیسات نوین درجهت کاهش جمعیت کیفری بصورت هدفمند، فعال و متوازن.

منبع: مهر

479453