اشتغال ۴۵۰۰ زندانی تا پایان شهریور امسال

دادستان عمومی و انقلاب تهران از اشتغال 4500 زندانی تا پایان تابستان سال 1401 خبر داد.
تصویر اشتغال ۴۵۰۰ زندانی تا پایان شهریور امسال

به گزارش سایت خبری پرسون، علی صالحی در چهارمین جلسه کاهش جمعیت کیفری که با حضور معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، مدیران کل اداره زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان‌های تهران و البرز و مدیران عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور و استان‌های تهران و البرز برگزار شد افزود: اداره کل زندان‌های تهران با هماهنگی بنیاد تعاون زندانیان در راستای اشتغال به کار مددجویان تلاش بیشتری کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه افرادی که در زندان حضور دارند و دستشان از زندگی معمولی کوتاه است اما بالاخره چه در بیرون و چه در داخل زندان نیازمند درآمدزایی برای خانواده‌هایشان هستند.

دادستان تهران تصریح کرد: همچنین مصوب شد بنیاد حامی درخصوص کشت و صنعت حامی فدک (اراضی کشاورزی، دامداری و… فشافویه) با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد ۷۳ نفر مشغول به کار هستند، این تعداد را تا پایان شهریور ماه امسال حداقل تا ۲۰۰ نفر افزایش دهد.

وی افزود: درمورد کارواش جنب زندان اوین که بهره برداری آن توسط مسئولان بنیاد تعاون به بخش خصوصی واگذار شده است و در آن مجموعه از ظرفیت‌های زندانی استفاده نمی‌شود، تا سه ماه آینده، تمامی کارگران آن مجموعه از زندانیان به ویژه بندهای مالی و دارای ردمال زندان اوین استفاده شود.

صالحی اظهار کرد: درمورد حق آبه از سد فشافویه جهت اراضی کشت و صنعت حامی فدک با توجه به اینکه این اراضی جهت اشتغال زندانیان است، مقرر شد تا پس از ارائه اسناد و مدارک توسط «بنیاد حامی»، دادستانی تهران از باب حقوق عامه این موضوع را پیگیری کند.

وی افزود: پس از ارائه آمار دقیق زندانیان تبعه کشور افغانستان توسط اداره کل زندان‌های تهران جلسه‌ای با حضور وزیر دادگستری، معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه و در صورت لزوم با دعوت از سفیر افغانستان نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها، اقدامات لازم جهت‌ استرداد به کشور خود انجام شود.

منیع: ایرنا

404140