رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی خوزستان:

بیش از ۳ هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی صادر یا تمدید شده است

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به تاثیر اعتلای دانش مهندسی بر افزایش بهره‌وری، گفت: از ابتدای سال بیش از ۳ هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی صادر یا تمدید شده است.
تصویر بیش از ۳ هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی صادر یا تمدید شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، پیمان رحمتی اظهار کرد: اعتلای دانش مهندسی، افزایش بهره‌وری منابع، مواد و انرژی از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها بوده که از اهداف نظارت عالیه است.

وی افزود: بر این اساس به ‌منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع بر ۳۶۸ پروژه با متراژ بیش از ۴ میلیون متر مربع زیربنا نظارت عالیه انجام شده است.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان می‌شود.

وی ادامه ‌داد: مطابق با ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارندگان مدرک تحصیلی کارشناس و بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا رشته‌های مرتبط می‌توانند با تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی با توجه به مدارک تحصیلی و سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی در زمینه عناوین طراحی، محاسبه، نظارت، اجرای بهره‌برداری، نگهداری، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی، مدیریت ساخت و تولید، نصب، آموزش و تحقیق، درخواست تشخیص صلاحیت کنند.

رحمتی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۱۱ پروانه اشتغال به کار جدید، بیش از ۲ هزار و ۳۳۰ مورد صلاحیت، تمدید و ارتقای پروانه صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای ارتقاء دانش مهندسی از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی و سمینار برگزار شده که این مهم منجر به صدور بیش از ۱۵ هزار گواهینامه آموزشی شده است.

منبع: ایسنا

598523