شایع ترین آسیب های ورزشی که باید بشناسید!

اگر پس ‌از انجام فعالیت‌های ورزشی با بروز مشکل و درد در بخشی از بدن خود مواجه شدید بهتر است برای یافتن علت از دکتر ارتوپد آنلاین در سامانه دکترتو کمک بگیرید. در خصوص این آسیب‌ها باید گفت برخی از آن‌ها رایج و طبیعی هستند و برخی نیز می‌توانند در توانایی حرکت اختلال به‌وجود بیاورند.
تصویر شایع ترین آسیب های ورزشی که باید بشناسید!

به گزارش سایت خبری پرسون، شناخت آسیب‌های ورزشی به شما کمک می‌کند تا جای ممکن خود را در معرض آن‌ها قرار ندهید. همچنین با اطلاع از میزان جدی بودن آسیب متوجه می‌شوید در چه شرایطی مراجعه به ارتوپد و کسب مشاوره آنلاین ازطریق سامانه دکترتو ضروری است. برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید.

چه افرادی در معرض آسیب های ورزشی هستند؟

آسیب‌های ورزشی همواره در کمین افرادی که درزمینه‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند هستند. این آسیب‌ها اهمیت دریافت مشاوره از دکتر ارتوپد آنلاین را افزایش داده‌اند؛ اما سوال اینجاست که چه افردی بیشتر در معرض این مشکلات قرار دارند؟

اگر فردی هستید که تنها در شرایط خاص ورزش می‌کنید و انجام فعالیت‌های سنگین جزء روتین زندگی شما نیست یا عادت ندارید پیش ‌از ورزش حرکات مناسبی انجام دهید تا گرم شوید بیشتر در معرض بروز آسیب‌ هستید.

ورزش‌های گروهی که در آن‌ها امکان برخورد بین افراد وجود دارد مانند فوتبال یا بسکتبال نیز در این دسته قرار دارند. اما چه آسیب‌هایی ورشکاران مبتدی و حرفه‌ای را تهدید می‌کند به‌گونه‌ای که باید از خدمات مشاوره آنلاین دکتر ارتوپد استفاده کنند؟

معرفی رایج ترین آسیب های ورزشی

آسیب‌های ورزشی بیشتر کودکان را تهدید می‌کنند؛ اما بزرگ‌سالان نیز باید همواره مراقب سلامت خود باشند تا با این مشکلات مواجه نشوند، برخی از این آسیب‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

پیچ خوردگی حین ورزش

احتمالا با دیدن این تیتر تصور کنید که منظور پیچ‌خوردگی مچ پا است درحالی‌که این مشکل در ورزش به پارگی یا کشیدگی بیش‌ از حد رباط‌ها گفته می‌شود. این مشکل می‌تواند دریافت مشاوره از دکتر ارتوپد آنلاین را ضروری کند.

رباط‌ها بخشی از بافت هستند که وظیفه دارند استخوان‌ها را در ناحیه مفصل به یکدیگر متصل کنند. اگر این ناحیه با کشیدگی یا پارگی مواجه شود فرد درد بسیار زیادی را احساس خواهد کرد.

کشیدگی عضلانی حین ورزش

آسیب دیگری که ورزشکاران ممکن است با آن مواجه شوند کشیدگی بیش از حد عضلات یا تاندون‌ها است. این کشیدگی می‌تواند پیچ‌خوردگی را نیز به‌ همراه داشته باشد و فرد را در وضعیت دردناکی قرار دهد.

تاندون در بدن وظیفه اتصال استخوان به عضلات را برعهده دارد. این بخش به‌صورت تارهای ضخیم و فیبری است و معمولا افرادی که با کشیدگی عضلات مواجه می‌شوند احساس می‌کنند دچار پیچ‌خوردگی شده‌اند درحالی‌که این ۲ آسیب مجزا هستند.

جراحت زانو حین ورزش

درصورتی‌که پس ‌از ورزش زانوی شما در حرکت مفصل زانو دچار مشکل شود قطعا دچار آسیب ورزشی شده‌اید. جراحت‌ زانو می‌تواند شامل پارگی عضلات، بافت‌های زانو یا کشیدگی بیش از حد آن‌ها باشد. با توجه به نقش حیاتی این مفصل در حرکت، برای درمان این مشکل بهتر است از دکتر ارتوپد آنلاین کمک بگیرید.

پارگی تاندون آشیل حین ورزش

حرکات ورزشی مانند پریدن، تغییر سریع در میزان سرعت یا دوییدن در مسیرهای سربالایی پارگی تاندون آشیل را به ‌همراه دارند که یکی از رایج‌ترین آسیب‌های ورزشی شناخته می‌شود.

تاندون آشیل با وجود نازک بودن بسیار قدرتمند است و در قسمت پشت مچ پا قرار دارد. درصورتی‌که این تاندون دچار پارگی یا حتی شکستگی شود فرد علاوه ‌بر احساس درد شدید نمی‌تواند به‌درستی راه برود.

جا به جایی استخوان حین ورزش

یکی از آزاردهنده‌ترین آسیب‌های ورزشی جابه‌جایی استخوان است. این مشکل زمانی به ‌وجود می‌آید که فشار زیادی روی استخوان اعمال شود. درد بسیار شدید، تورم و ضعف از رایج‌ترین علائم این مشکل به‌شمار می‌آیند. ضمن اینکه فرد به‌سختی می‌تواند مفصل دچار آسیب را حرکت دهد.

ترک خوردگی استخوان حین ورزش

یکی دیگر از آسیب‌های جدی در ورزش ترک‌خوردگی استخوان است که می‌تواند منجر به بروز دردهای شدید شود. دکتر ارتوپد آنلاین معمولا برای تشخیص قطعی ترک‌خوردگی ام‌آر‌آی تجویز می‌کند. با مشاهده تصاویر نیز دکتر می‌تواند میزان بروز آسیب را به‌راحتی تشخیص دهد.

معمولا ترک استخوان را با نام شکستگی معرفی می‌کنند. همچنین باید گفت در بین بخش‌های مختلف بدن انگشت پا بیش ‌از سایر استخوان‌ها در معرض شکستگی یا همان ترک‌خوردگی قرار دارد و معمولا برای درمان آن از گچ مخصوص یا اسپلینت استفاده می‌شود.

تورم عضلات از آسیب های ورزشی

ماهیچه‌ها و تاندون‌ها در حین فعالیت‌های سنگین فشار زیادی تحمل می‌کنند که این موضوع تورم و کوفتگی عضلات را به‌همراه دارد. این درد با توجه به شدت فشار می‌تواند قوی یا ضعیف باشد. اگر تورم عضلات در زندگی روزمره شما مشکل به ‌وجود آورد می‌توانید از دکتر ارتوپد آنلاین کمک بگیرید.

چه زمانی مشاوره آنلاین دکتر ارتوپد ضروری است؟

کسب مشاوره آنلاین دکتر ارتوپد با مشاهده اولین علائم درد پس ‌از ورزش می‌تواند کاربردی باشد. البته اگر بعد از مدت طولانی فعالیت سنگین انجام داده‌اید کوفتگی و دردهای عضلانی کاملا طبیعی هستند؛ اما برای افراد با سابقه ورزشی زیاد این مورد می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

کسب مشاوره آنلاین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از علت دقیق بروز درد در ناحیه‌ای خاص از بدن مطلع شوید. همچنین متخصص می‌تواند راه‌کارهای درمانی لازم را برای کاهش درد و بهبود سریع‌تر به شما ارائه دهد.

اگر می‌خواهید پس ‌از بروز درد در بخش‌های مختلف بدن خود تا حدودی توانایی تشخیص علت بروز آسیب را داشته باشید می‌توانید مطالب علمی استخوان و مفاصل را مطالعه کنید. البته بهتر است برای بهبود همواره از راه‌کارهای درمانی مورد تایید متخصص ارتوپد استفاده کنید.

مطالب علمی استخوان و مفاصل اطلاعات عمومی شما را در خصوص چگونگی بروز آسیب در بخش‌های مختلف عضلانی افزایش می‌دهد. با این اطلاعات می‌توانید بیشتر از خود مراقبت کنید و به‌راحتی زمان کسب مشاوره از دکتر ارتوپد آنلاین را تشخیص دهید.

جمع‌بندی

آسیب‌های ورزشی ممکن است شما را مجبور به دریافت نوبت از دکتر ارتوپد آنلاین کنند. برای دسترسی راحت به این متخصص می‌توانید به سامانه دکترتو مراجعه کنید. در این سامانه لیست کاملی از بهترین ارتوپدهای کشور وجود دارد.

از آسیب‌های ورزشی که مراجعه به دکترتو و دریافت ویزیت آنلاین متخصص ارتوپدی را ضروری می‌کنند باید به پیچ‌خوردگی حین ورزش که ناشی از پارگی یا کشیدگی رباط است، کشیدگی عضلانی، جراحت زانو، پارگی تاندون آشیل و تورم عضلات آسیب‌دیده اشاره کرد.

منبع: دکترتو

598466