12 نفر به دلیل گازگرفتگی در لرستان جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: 12 نفر به علت گازگرفتگی در استان جان باختند.
تصویر 12 نفر به دلیل گازگرفتگی در لرستان جان باختند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا فارسی نژاد امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، از جان‌باختن ۳۷۹ نفر بر اثر حوادث رانندگی در لرستان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

فوت ۳۷۹ نفر در تصادفات

وی افزود: بر اساس اطلاعات واحد آمار در ۹ ماهه امسال ۳۷۹ نفر به دلیل تصادفات در استان جان خود را ازدست‌داده‌اند که از این تعداد ۵۲ نفر در حوادث درون‌شهری، ۳۰۳ نفر در حوادث برون‌شهری و ۲۴ نفر نیز در جاده‌های روستایی ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در ادامه با اشاره به آمار مصدومین ناشی از تصادفات در استان، گفت: همچنین در ۹ ماهه امسال هشت هزار و ۱۴۷ مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد پنج هزار و ۷۶۹ نفر مرد و دو هزار و ۳۷۸ نفر زن بوده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کمتر از یک درصد (۰.۸ درصد) افزایش‌یافته است.

فارسی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از جان‌باختن ۱۲ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن و گازگرفتگی طی ۹ ماهه امسال در استان خبر داد.

۱۲ نفر به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند

وی گفت: بر اساس گزارش واحد آمار این اداره کل، در ۹ ماهه سال جاری ۱۲ نفر شامل چهار نفر زن و هشت نفر مرد بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن و گازگرفتگی در استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یا افزایشی نداشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، تأکید کرد: هم‌وطنان عزیز از برودت هوای این روزها غافل نشوند و با رعایت نکات ایمنی و استفاده درست از وسایل گرمایشی خود نهایت دقت را داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار در این ایام سرد سال نباشیم.

منبع: مهر

586614