مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان:

با وجود بارش سنگین برف، هیچ‌کدام از محورهای استان مسدود نیست

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به آخرین وضعیت جاده‌های استان اظهار داشت: هیچ‌کدام از محورهای استان مسدود نیست، اما تردد فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است
تصویر با وجود بارش سنگین برف، هیچ‌کدام از محورهای استان مسدود نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، فرزاد حسنی در سروآباد با اشاره به آخرین وضعیت جاده‌های استان اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد بارندگی شدید در شهرستان‌های بانه، سروآباد، مریوان و سقز هستیم و اکثر بارش‌ها به صورت برف است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ‌کدام از محورهای استان مسدود نیست، اما تردد فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است، افزود: در نیمه شرقی و غربی شاهد بارش هستیم. گردنه‌های بیجار، قروه، دهگلان، دیواندره و سقز نیز برف است و همکاران راهداری نیز در جاده‌‌‌ها حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه میزان بارش برف در ارتفاعات بانه و مریوان به یک متر و در گردنه ژالانه اورامان نیز به 1.5 تا 3 متر رسیده است، گفت: این گردنه ناامن و از 4 روز گذشته شاهد سقوط بهمن و مسدودی این محور هستیم.

حسنی از برفروبی 3 هزار و 683 کیلومتر باند در طول 24 ساعت گذشته در جاده‌های استان خبر داد و عنوان کرد: متأسفانه عمده گره‌های ترافیکی و مشکلات ایجاد شده در گردنه‌های سطح استان مربوط به بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری رانندگان بوده که در این شرایط برفی با خود زنجیرچرخ نمی‌آورند و در جاده‌ها می‌مانند یا عده‌ای ارتفاع ماشین خود را پایین آورده و نمی‌توانند زنجیر چرخ ببندند.

منبع: تسنیم

586107