بارش برف و باران در جاده‌ها/ ترافیک در کدام محورها سنگین است؟

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۱ استان کشور خبر داد و گفت که ترافیک در پنج محور مواصلاتی از جمله چالوس و هراز نیز نیمه سنگین است.

تصویر بارش برف و باران در جاده‌ها/ ترافیک در کدام محورها سنگین است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور اظهارکرد: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی درحال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های البرز، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، مازندران، سمنان، زنجان، اصفهان، همدان، چهارمحال و بختیاری، قم، مرکزی، لرستان، کرمانشاه و کرمان هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های گیلان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر نیز بارش باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط بارش برف و باران توصیه می‌شود که رانندگان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، گفت: در شرایط زمستانی لازم است که رانندگان حتما تجهیزات زمستانی و به خصوص زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و از آن در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استفاده کنند. پربودن باک خودرو در آغاز سفر و همراه داشتن موادغذایی کافی و لباس گرم نیز از دیگر مواردی است که برای سفر در ایام زمستان توصیه می‌شود. در حین رانندگی به هنگام بارش برف و باران نیز رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز هشدار همیشگی پلیس به رانندگان است.

شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در محور چالوس در هر دو مسیر رفت و برگشت در حدفاصل شهرستانک تا تونل کندوان پرحجم و نیمه سنگین است. همچنین وضعیتی مشابه در هر دو مسیر رفت و برگشت در محور هراز در محدوده آب اسک گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد: ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و آزادراه قزوین – کرج محدوده پل فردیس وجود داد. در برخی از مقاطع از محور تهران – فشم و محور تهران – لواسان نیز ترافیک پرحجم گزارش شده است.

وی درباره میزان ترددهای جاده‌ای نیز گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار در شبانه‌روز گذشته ترددهای جاده‌ای نسبت به روز قبل ۲.۸ درصد افزایش داشته است. ساعت اوج تردد نیز بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده کمترین تردد نیز بین ساعات سه تا چهار انجام شده است. بیشترین تردد نیز به ترتیب از محورهای آزادراه کرج - قزوین، آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران - کرج، آزادراه قزوین - کرج و آزادراه ساوه - تهران انجام شده است.

شیرانی درباره محورهای دارای ممنوعیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. همچنین تردد از محورهای ریگان – ایرانشهر، لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه - تویسرکان و شمشک - دیزین تا اطلاع بعدی ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

منبع: ایسنا

455394