افتتاح خانه هلال تخصصی محیط زیست در تبریز

رییس اداره آموزش و پژوهش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: خانه محیط زیست در کنار خانه های هلال مستقر در مرکز آموزشی جمعیت هلال احمر استان با نام خانه هلال تخصصی محیط زیست شهید وحید نومی گلزار افتتاح شد.
تصویر افتتاح خانه هلال تخصصی محیط زیست در تبریز

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی طاهری رییس اداره آموزش و پژوهش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: طی تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر و محیط زیست آذربایجان شرقی، خانه محیط زیست در کنار خانه های هلال مستقر در مرکز آموزشی جمعیت هلال احمر استان با نام خانه هلال تخصصی محیط زیست شهید وحید نومی گلزار افتتاح شد.

وی اظهار کرد: خانه‌های هلال تخصصی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در راستای ماموریت‌های جدید این جمعیت برای تخصصی کردن موضوعات مرتبط در استان‌ها تشکیل می‌شود.

طاهری با اشاره به مشکلات جدی زیست محیطی در استان، که می‌تواند برای زیست انسانی در این منطقه و حتی منطقه شمالغرب کشور چالش برانگیز باشد، افزود: حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است که نه تنها دولتمردان و سیاستگذاران در جهت توسعه زیرساخت های لازم برای حفاظت از آن مکلف هستند، بلکه تمامی افراد جامعه نیز نسبت به محیط پیرامون خود مسئول هستند.

وی با اشاره به اینکه توجه به محیط زیست به عنوان دغدغه مشترکی میان مدیریت شهری و شهروندان تبدیل شده است، گفت: به همین منظور در جهت سیاست های مردمی سازی فعالیت ها ایجاد خانه های محیط زیست یکی از برنامه های اصلی محیط زیست محسوب می شود.

این خانه هلال تخصصی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و مراکز پژوهشی و دانشگاهی نسبت به پژوهش موضوعات زیست محیطی استان و ارائه راهکار به فدراسیون جهانی صلیب سرخ تشکیل شده است.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور به منظور حضور در رزمایش ۱۰ هزار نفری امداد و نجات در تبریز حضور دارد.

منبع: ایرنا

575455