۶۹۸۰ خانه هلال در سطح کشور فعالیت دارند

مدیرکل توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر ۶۹۸۰ خانه هلال در کشور فعال هستند که این تعداد تا پایان سال به ۷۲۰۰ خانه خواهد رسید.
تصویر ۶۹۸۰ خانه هلال در سطح کشور فعالیت دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس احدپور با اشاره به فعالیت خانه‌های هلال در سه بخش روستایی، شهری و تخصصی، اظهار کرد: در خانه‌های هلال تخصصیT امور فوق تخصصی دیده می‌شود. خانه‌های هلال در استان‌های مختلف بنا بر پتانسیل‌های موجود و قابلیت‌های علمی، می‌توانند به عنوان خانه هلال تخصصی فعال شده و نسبت به تولید علم و پژوهش با همکاری اعضا اقدام کنند.

وی با اشاره به فعالت ۶۹۸۰ خانه هلال در سطح کشور، ادامه داد: در صورت ارائه پروپوزال‌های خوب در خانه‌های هلال تخصصی، می‌توان آن را به فدراسیون صلیب سرخ جهانی ارائه کرده و بودجه‌هایی را برای پروژه‌های مطرح شده در پروپوزال دریافت کرد.

احدپور با اشاره به وجود دو هدف عمده برای خانه‌های هلال، افزود: نگاه اصلی ما آموزش پایه امداد و نجات برای آحاد مردم از بخش روستایی تا شهری است. این آموزش به صورت شبکه‌ای و مویرگی ارائه می‌شود تا اهالی روستاها به عنوان اولین نقاطی که در حوادث آسیب می‌بینند، بتوانند خود، خانواده و اطرافیان را بر اساس استانداردها امدادرسانی کرده و نسبت به جابجایی سریع‌تر افراد اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دومین هدف از ایجاد خانه‌های هلال، دیدبانی از سوی مسئولین خانه‌های هلال است تا بتوانند با سریع‌ترین تماس، نوع و عمق حادثه و میزان خسارت را به EOC شهرستان یا استان اعلام کنند تا به صورت دقیق‌تر نسبت به اعزام تیم‌های تخصصی، تعداد چادر و مواد مصرفی خانوارها در منطقه اقدام شده و اسکان اضطراری و امدادرسانی سریع‌تر و با کیفیت بهتر انجام شود.

منبع: ایسنا

575366